Heineken wederom titelpartner European Rugby Champions Cup
- Sponsoring
- 4 jun 2018 @ 12:21
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Partnership
- 4 jun 2018 @ 12:21
- Sjaak Hoogkamer
Heineken wordt weer titelpartner van de European Club Rugby competitie als onderdeel van een nieuwe 4-jarige deal. De titel van de competitie wordt daarmee de Heineken Champions Cup.
De deal is een toevoeging aan het reeds bestaande rugby sponsorship portfolio van Heineken waaronder ook het partnership met het WK Rugby 2019 in Japan. De relatie van Heineken met EPCR gaat terug tot de start van de Europese clubcompetitie in 1995 onder de naam Heineken Cup.
Nieuwe fans
Hans Erik Tuijt, Global Sponsorship Director Heineken, over de deal: ‘Het is een geweldige tijd voor Heineken om terug te keren als titelpartner van de European Rugby Champions Cup. De uitbreiding van het toernooi naar opkomende rugbymarkten zoals Spanje - met de finale in Bilbao van afgelopen seizoen - en nieuwe steden in bestaande rugbymarkten zoals in Newcastle aankomend jaar, geeft Heineken de mogelijkheid om in contact te komen met nieuwe fans en hen een geweldige rugbyervaring te geven. Heineken is trots om zich al meer dan 20 jaar te associëren met rugby en we kijken uit om samen met EPCR een platform te creëren om de competitie verder te ontwikkelen, in Europa en daarbuiten. Naast de titel en exposurerechten bevat het rechtenpakket uitgebreide mogelijkheden voor activatie. Vooral van de digitale mogelijkheden wordt veel verwacht.’
Verantwoord alcoholgebruik
In lijn met het wereldwijde sponsorship portfolio van Heineken zoals het WK Rugby, Champions League en Formule 1 zal het biermerk ook dit platform gebruiken om te communiceren over verantwoord alcoholgebruik via het Enjoy Heineken Responsible programma. Vincent Gaillard, EPCR CEO, in een reactie: ‘Na bijna 20 jaar de Heineken Cup te zijn geweest, hebben we de competitie de afgelopen 4 jaar verder ontwikkeld onder de titel: ‘Champions Cup, the one to win’. Heineken gaf aan graag weer in te stappen als titelpartner na 4 jaar als founding partner te hebben gefungeerd. EPCR wil graag een volgende stap maken met de competitie en is daarom blij dat Heineken terug wil keren als titelpartner. Heineken heeft een lange historie met rugby en door het grote bereik dat zij weten te creëren met hun merk zien wij verdere groei van de competitie gewaarborgd.’
De Heineken Champions Cup zal vanaf 2018/19 zal worden uitgezonden op het open TV net in het Verenigd Koninkrijk, Ierland en Frankrijk naast meerdere internationale TV broadcasters in o.a. de V.S. waardoor het grootste bereik ooit behaald kan worden.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing