Huawei en Dirk Kuyt creëren fanbeleving

Huawei en Dirk Kuyt creëren fanbeleving
  • Sponsoring
  • 27 jun 2018 @ 13:25
  • 23032 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • CreatieVoetbalActivatieFan

Huawei heeft in samenwerking met de Dirk Kuyt Foundation de afgelopen weken impact gemaakt met een video over Kuyt’s foto-expositie. De campagne is ontwikkeld door online agency Digital Captains en atletenmanagement Wasserman.

In de video is de onthulling te zien van de verrassende fotografen en de camera waarmee ze gemaakt zijn en de verrassend hoge opbrengst van de veiling (ruim 15.000 euro) van de bijzondere foto’s. 

In samenwerking met online agency Digital Captains en atletenmanagement Wasserman is de campagne voor Huawei bedacht en ontwikkeld. De foto-expositie vond plaats in Noordwijk en de video is in de weken daarna al bijna vier miljoen keer bekeken (de teller loopt nog) over verschillende kanalen en geniet veel positieve reactie. De onthulling van de fotografen met een droom om mooie foto’s te maken, raakt het publiek. 

'Make it possible'

Middels een virale strategie is het gelukt om zo een zo groot mogelijk publiek te bereiken. Met deze fan-engagement strategie begin je met een hele kleine doelgroep ‘superfans’ en breid je steeds iets verder uit naar een grotere doelgroep om zo in een vroeg stadium heel veel positieve buzzte creëren. De video heeft zo enorm veel impact tegen de laagste prijs (cost per view).

‘Make it possible is niet onze pay-off omdat het lekker bekt’, zegt Paul Braat, marketing director bij Huawei Mobile. ‘Het is waar Huawei voor staat. In onze geschiedenis zitten talloze onmogelijke situaties die toch mogelijk werden. In dit geval hebben kinderen de kans gekregen om iets te doen waarvan ze alleen konden dromen; een foto-expositie voor een groot publiek over één van de grootste voetbalhelden van de afgelopen tijd. Het resultaat van de veiling en de mooie reacties tonen aan dat niets onmogelijk is.’ 

Fanbeleving in bomvolle Kuip

De campagne eindigt met een speciale activatie. Op de expositie waren immers 19 foto’s te bewonderen, er ontbrak er één. De twintigste en allerlaatste foto van de carrière van Kuyt kon namelijk gewonnen worden. Huawei en Kuyt gaven één fan de kans om de teamfoto te maken van zijn afscheidsduel in een bomvolle Kuip in Rotterdam - op zondag 27 mei. Met de Huawei P20Pro mocht een fan het veld op om alle wereldsterren die aanwezig waren vast te leggen. 

Huawei heeft met deze campagne beoogt om kinderen met een beperking een podium te bieden; de foto-expositie, de miljoenen views op social media en de teamfoto op het veld in een nagenoeg uitverkochte Kuip. Huawei geeft daarmee prachtig gehoor aan de pay-off Make It Possible. 




Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken