Recordopbrengst voor Ronald McDonald Huizen

Recordopbrengst voor Ronald McDonald Huizen
  • Sponsoring
  • 28 jun 2018 @ 12:28
  • 19730 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • FondsenwervingMaatschappij

Deelnemers aan de sponsortochten HomeRide en HomeRun hebben afgelopen weekend een recordopbrengst van ruim 1,1 miljoen euro bij elkaar gefietst en gerend voor het Ronald McDonald Kinderfonds.

De deelnemers legden respectievelijk 500 kilometer en 240 kilometer in 24 uur af om de afstand tussen zieke kinderen en hun ouders te verkleinen . Op het moment dat het laatste team over de finish kwam op zondagmiddag om 16.00 uur stond de tellen op € 1.997.000,-. De ervaring leert dat de opbrengst in de week na het event nog ligt oploop. 

'Resultaat overtreft verwachtingen'

Ruim twaalfhonderd amateurwielrenners en hardlopers gingen 24 uur lang tot het uiterste voor het goede doel: het Ronald McDonald Kinderfonds. 'Een geweldig bedrag, dit overstijgt onze verwachtingen', zegt Renate Westerlaken, directeur van het Ronald McDonald Kinderfonds. 'Na het succes van voorgaande jaren, wederom een fantastisch resultaat. Geweldig dat zoveel mensen de Ronald McDonald Huizen een warm hart toedragen. Ik wil iedereen enorm bedanken. Jullie brengen ouders dichtbij hun zieke kind en maken vele overnachtingen mogelijk.'

Alle HomeRunners en HomeRiders werden zaterdag om 14 uur op het Domplein in Utrecht weggeschoten. De HomeRiders reden hun 500 kilometer in een hartvorm door Nederland. De HomeRunners liepen hun route ook in hartvorm. Zij legden 240 kilometer af. Onderweg werden de Ronald McDonald Huizen in Amsterdam, Leiden, Den Haag, Rotterdam, Tilburg, Nijmegen en Utrecht aangedaan en een aantal speciaal voor hen ingerichte McCheerpoints van hoofdsponsor McDonald’s, om zondag weer op hetzelfde Domplein te finishen. De route van beide sponsortochten heeft de vorm van een hart, indachtig de slogan 'Home is where the heart is.' 

McDonald’s betrokken hoofdsponsor 

McDonald’s is de hoofdsponsor van HomeRide en HomeRun. Medewerkers van McDonald’s liepen en fietsten zelf ook mee. Algemeen directeur Manu Steijaert: 'Het was geweldig om te zien hoeveel mensen deze maanden op de been waren voor HomeRide en HomeRun met als doel zoveel mogelijk overnachtingen in een Ronald McDonald Huis te realiseren. Je familie dichtbij lijkt zo vanzelfsprekend, tot er opeens iets gebeurt waardoor alles anders is en je kind ernstig ziek in het ziekenhuis ligt. Dan besef je pas dat die ene veelgebruikte zin klopt:  home is where the heart is . Dichtbij je zieke kind. De Ronald McDonald Huizen maken dat mogelijk. Ik ben er trots op om daar samen met zoveel McDonald’s-medewerkers een bijdrage aan te leveren.' 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken