Shell nieuwe sponsor Circuit Zandvoort

Shell nieuwe sponsor Circuit Zandvoort
  • Sponsoring
  • 6 jun 2018 @ 15:22
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Sponsoring

Shell sluit een driejarige sponsorovereenkomst met Circuit Zandvoort. Naast baansponsoring gaat Shell het tankstation op het circuit uitbaten. Shell en Circuit Zandvoort compenseren de CO2-uitstoot van de aldaar verkochte brandstof volledig.

Op het circuit zullen de merken Shell V-Power en Shell Helix prominent aanwezig zijn. Het tankstation gaat uitsluitend Shell V-Power verkopen. Deze brandstof is vrijwel identiek aan de brandstof die het door Shell gesponsorde Ferrari Formule 1-team gebruikt. Shell is al tientallen jaren actief betrokken bij de motorsport, waar haar producten onder extreme condities worden getest. De kennis die hiermee verkregen wordt, past Shell toe in de ontwikkeling van producten die geschikt zijn voor voertuigen op de openbare weg.

Start partnerschap

Vandaag werd de overeenkomst voor het partnerschap tussen Shell en Circuit Zandvoort officieel ondertekend door Bernhard van Oranje (mede-eigenaar van Circuit Zandvoort en fervent coureur) en Machteld de Haan (General Manager Shell Retail Benelux and France). Bernhard van Oranje: ‘We zijn bijzonder trots op deze samenwerking. Shell is een bedrijf met een rijke historie die gekoppeld is aan het racen en aan Circuit Zandvoort. Maar voor de toekomst telt vooral dat Shell investeert in duurzaamheid en het bedenken van steeds zuinigere brandstoffen. Dat doet Shell mede op basis van kennis uit de autosport en in het bijzonder van de Formule 1.’

Voetafdruk

Het is niet voor het eerst dat Shell en Circuit Zandvoort samenwerken. In de jaren tachtig en negentig was Shell ook al sponsor. ‘Wij zijn blij met de hernieuwde samenwerking,’ zegt Machteld de Haan. ‘Met Shell V-Power en Shell Helix zorgen we ervoor dat de motoren van de voertuigen op het circuit nog betere prestaties kunnen leveren. Het CO2-compensatieprogramma past in ons streven om de CO2-voetafdruk van mobiliteit te verlagen.’ Dankzij de samenwerking krijgen klanten van Shell de mogelijkheid om via het Air Miles-programma gebruik te maken van interessante aanbiedingen voor tickets op Circuit Zandvoort. Verder kijken beide partijen naar de mogelijkheden die de vele events op het circuit te bieden hebben.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken