Ajax verlengt met Adidas tot 2025
- Sponsoring
- 13 jul 2018 @ 11:43
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MerkenSponsorshipVoetbal
- 13 jul 2018 @ 11:43
- Jeroen Mirck
Ajax en Adidas hebben overeenstemming bereikt over de verlenging van hun partnership. De nieuwe deal gaat over een jaar in en loopt tot en met eind juni 2025. 'Samen met Ziggo onze grootste sponsor.'
Ajax en Adidas zijn sinds het seizoen 2000-2001 aan elkaar verbonden. Vanaf juli 2009 is het Duitse sportmerk een van de officiële hoofdsponsors van de club.
Net als bij eerdere verlengingen van het sponsorcontract, hebben de sportieve ambities van de club en de toekomstvisie van Ajax bijgedragen aan de volbrenging van het vernieuwde partnership. Met name de toegenomen focus op de internationale markt en de verdere ontwikkelingen van de jeugdopleiding speelden een belangrijke rol.
Ambities en talent
Edwin van der Sar, algemeen directeur van Ajax: 'Met deze nieuwe overeenkomst spreekt Adidas vertrouwen uit in de club en onze toekomst. Adidas levert als mede-hoofdsponsor een substantiële bijdrage en is tevens verantwoordelijk voor het tenue waar wij in spelen. Bij Ajax hechten wij waarde aan langdurige samenwerkingsverbanden, dit is daar een uitstekend voorbeeld van.'
Claus-Peter Mayer, Vice President Sports Marketing van Adidas: 'We zijn er trots op om de lange en succesvolle relatie met Ajax voort te zetten. De professionele organisatie, de ambities die de club heeft en het oog voor talentontwikkeling, sluiten goed aan bij onze positionering als marktleider voetbal. We zijn ervan overtuigd dat we de komende jaren samen meer successen gaan beleven.'
'Samen met Ziggo onze grootste sponsor'
Adidas verbond zich recent met Manchester United en verlengde deals met Juventus, Real Madrid en Bayern München. Samenwerkingen met enkele middelgrote clubs werden beëindigd (Schalke '04, Olympique Marseille, AC Milan), dus in dat licht is de verlenging van Ajax een heel positief resultaat.
Uiteraard was MarketingTribune benieuwd wat Adidas voor deze deal betaald, maar daar kan commercieel directeur Menno Geelen (tevens Sponsor Personality van 2017) geen antwoord op geven. 'Daar doen we geen uitspraak over. Dit is mede de uitdrukkelijke wens van Adidas. Dat wij Adidas mede-hoofdsponsor noemen geeft wel aan in welke range wij Adidas plaatsen. Zij zijn samen met Ziggo onze grootste sponsor.'
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
- Heineken hoofdsponsor Amsterdam 750... 27-02-2024
- Emirates start partnerschap met... 26-02-2024
- Exact sponsor WK shorttrack 2024 23-02-2024
- EasyJet komende drie jaar officiële... 21-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing