Brussels Airport shirtsponsor van Willem II

Brussels Airport shirtsponsor van Willem II
  • Sponsoring
  • 10 jul 2018 @ 13:35
  • 15433 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • ZakelijkSponsorshipVoetbal

Brussels Airport is per direct de nieuwe shirtsponsor van Willem II. Komend seizoen zal het logo van de Belgische luchthaven op de rug van het thuisshirt prijken.

Brussels Airport was de afgelopen drie seizoenen al als sponsor aan de club verbonden. In die periode hebben Willem II en de luchthaven een goede band met elkaar opgebouwd. Een band die door het upgraden van het sponsorschap naar het shirtsponsorschap alleen maar steviger wordt, aldus beide partijen.

'We zijn verheugd dat Brussels Airport, uitgerekend op het feestelijke moment dat zij hun 60-jarig bestaan vieren, het sponsorschap verruimt om zo meer uit onze samenwerking te halen', vertelt Berry van Gool, algemeen directeur van Willem II. 'Natuurlijk zijn we ontzettend trots dat een internationaal bedrijf als Brussels Airport ervoor kiest om bij ons op het shirt te gaan om zich zo meer te profileren op de Nederlandse markt. We gaan er met elkaar een succesvol jaar van maken.'

Nederlanders overtuigen

Léon Verhallen, manager van Brussels Airport: 'De luchthaven is op vele fronten actief in de zuidelijke provincies om reizigers te overtuigen van de voordelen van het vliegen van de tweede grootste luchthaven van de Benelux. Meer dan 210 passagiersbestemmingen, 70 luchtvaartmaatschappijen, lage tarieven en een aantrekkelijke en compacte luchthaven trekken jaarlijks al meer dan 600.000 reizigers uit Nederland. De sfeer die we elke keer weer tegenkomen bij Willem II is een uitstekend voorbeeld van de Belgische gastvrijheid die de luchthaven dagelijks aanbiedt aan haar reizigers.'

Met 25 miljoen passagiers en meer dan een half miljoen ton vracht per jaar is Brussels Airport één van de belangrijkste luchthavens in Europa. Brussels Airport beantwoordt aan de specifieke behoeften van zakenreizigers en vakantiegangers voor het verkeer binnen Europa en voor de intercontinentale vluchten. De luchthaven heeft een groote aanbod van low-cost bestemmingen. De luchthaven wordt door Brussels Airport Company beheerd. De aandeelhouders zijn de Belgische staat (25%) en een consortium van privé-investeerders (75%).

Willem II wil stabiele Eredivisieclub zijn

De Tilburgse voetbalclub Willem II is zakelijk al volop bezig met het komende seizoen. In een nieuw beleidsplan staat geformuleerd dat de vereniging structureel een stabiele Eredivisieclub moet worden. Hierin passen een aantal ontwikkelingen die op de steun van de Raad van Commissarissen en het Stichtingsbestuur kunnen rekenen, zoals de benoeming van Joris Mathijsen tot technisch directeur, de stadionontwikkelingen en de investeringen in het nieuwe jeugdcomplex aan de Rueckertbaan. 

Wel smeult er iets. Het Stichtingsbestuur heeft het handelen van de RvC ter discussie gesteld. Daarover wordt in verband met het onderling te voeren overleg geen nadere toelichting gegeven. 'Beide partijen hebben gezamenlijk besloten het vervolgoverleg hierover uit te stellen tot na de transferperiode. Zowel de Raad van Commissarissen als het Stichtingsbestuur spreekt het vertrouwen uit dat na de vakantieperiode de verschillen van inzicht zullen worden opgelost.'

Beide partijen reageren hiermee op een artikel in het Brabants Dagblad van afgelopen zaterdag. Daarin zou een onjuiste voorstelling van zaken zijn gegeven. Benadrukt wordt dat van 'de oppositie' waarover in het BD-artikel wordt gesproken geen sprake is. 

Op de foto: Betty van de Nobelen (marketingmanager Brussels Airport), Berry van Gool (algemeen directeur Willem II) en Léon Verhallen, manager van Brussels Airport. (Foto: Toin Damen)


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken