Gillette en KNVB brengen fans dichterbij Oranje

Gillette en KNVB brengen fans dichterbij Oranje
  • Sponsoring
  • 17 jul 2018 @ 10:49
  • 16959 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • SportmarketingActivatieCommunityVoetbal

De KNVB en Gillette hebben een langdurige overeenkomst gesloten binnen het KNVB-fandomein. Met de samenwerking willen beide partijen voetbalfans door het hele land dichterbij het Nederlands elftal brengen.

De scheersysteem-producent uit de stal van Procter & Gamble verbindt zich aan de top van het Nederlandse voetbal. Ronald Koeman, bondscoach van het Nederlands elftal, gaat dit nieuwe hoofdstuk binnen het fandomein bepalen en wordt onder het motto ‘The best Koeman can get’ het gezicht van het nieuwe initiatief Scout van Oranje. 

Binnen het fandomein wil de KNVB met een netwerk van partners vernieuwde programma’s en evenementen starten, om zo een sterke verbinding te behouden met haar voetbalfans en hen op allerlei manieren te binden en verrassen. De lancering van het platform ‘Gillette Scout van Oranje’ is het begin van de langdurige samenwerking tussen het KNVB fandomein en Gillette.

Jean-Paul Decossaux, commercieel directeur van de KNVB: 'Wij hebben de ambitie om Oranjefans en het Nederlands elftal dichtbij elkaar te brengen en te houden. In samenwerking met partners kunnen we naast de activiteiten die KNVB onderneemt een extra boost aan die doelstelling geven. Met het partnership met Gillette hebben we een ontzettend mooie manier gevonden om dichtbij Oranje te komen. Door het oprichten van het platform ‘Gillette Scout van Oranje’ en het oproepen van fans om hun favoriete selectie samen te stellen en aan Ronald Koeman door te geven, brengen we fans en spelers bij elkaar. Veel dichter bij het elftal kun je bijna niet komen.'

Scout van Oranje 

Om Oranje en fans dichter bij elkaar te brengen en Koeman te helpen zich te kwalificeren voor Euro 2020, introduceert Gillette in samenwerking met de KNVB het platform Scout van Oranje. 17 miljoen bondscoaches zien meer dan één, dus slaan Gillette en de KNVB de handen ineen en roepen ze Nederlandse voetbalfans op om de Oranje-internationals en kandidaat-internationals gedurende het seizoen nauwlettend te blijven volgen en te scouten. Iedere interlandperiode krijgen zeven scouts de kans en de opdracht om na een ontmoeting met Koeman een international uit Koemans voorselectie te ‘scouten’ bij hun club in Nederland of Europa.

Onderzoek, uitgevoerd door EenVandaag en waar 25.000 mensen aan hebben deelgenomen, toont aan dat meer dan de helft van de respondenten verwacht dat Nederland zich plaatst voor het EK. Van de ondervraagden heeft 72% procent vertrouwen in Ronald Koeman als bondcoach van het Nederlands elftal. 'Met Oranje gaan we er alles aan doen om ons te kwalificeren voor Euro 2020. Het WK hebben we helaas moeten missen, maar nu begint iedereen weer op nul. Samen met de KNVB en Gillette ben ik benieuwd naar de mening van alle voetbalfans, wie zouden zij selecteren voor Oranje?' aldus Ronald Koeman. 

Digitaal fanplatform

Sportmarketingbureau SportVibes is verantwoordelijk voor de totstandkoming van de partnerships met KNVB en Ronald Koeman. Daarnaast ontwikkelde het bureau het concept, het digitale platform en de fanactivatie. 

De activatie start op het speciale platform Gillettescoutvanoranje.nl. Iedereen die denkt te beschikken over een scherpe voetbalblik om Oranje te helpen kwalificeren, kan daar zijn of haar eigen selectie samenstellen en wellicht als scout Europa ingaan. 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken