Lagardère Sports werkt samen met EFDN

Lagardère Sports werkt samen met EFDN
  • Sponsoring
  • 11 jul 2018 @ 09:40
  • 16990 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • VoetbalSportmarketingMaatschappijMVO

Lagardère Sports en het European Football for Development Network (EFDN) hebben een samenwerkingsovereenkomst getekend. De beide organisaties gaan elkaar versterken om de kwaliteit en omvang van maatschappelijke projecten in het betaald voetbal naar een hoger niveau te brengen.

Het EFDN is een netwerk dat bestaat uit maatschappelijk betrokken betaald voetbalclubs die samenwerken op Europees niveau om de kwaliteit en impact van hun lokale projecten te vergroten en te verbeteren. Het netwerk bestaat momenteel uit 61 clubs uit 26 Europese landen. Het doel van het EFDN is om betaald voetbalclubs, Liga’s en Nationale voetbalbonden te ondersteunen op het gebied van hun MVO beleid en lokale én internationale sociale projecten.

Voetbal als instrument voor sociale ontwikkeling

Voetbal en sport in het algemeen worden steeds meer gebruikt en erkend als een instrument voor de sociale ontwikkeling van mens en maatschappij. Voetbalclubs kunnen mensen bereiken die voor andere organisaties moeilijk bereikbaar zijn en kunnen een belangrijke rol spelen in het stimuleren én motiveren van verschillende doelgroepen. De maatschappelijke activiteiten van betaald voetbalclubs bieden mensen van verschillende achtergronden en culturen waardevolle handvatten om hun eigen leven structureel te veranderen.

Lagardère Sports is één van de grootste sportmarketingorganisaties ter wereld met 60 vestigingen en 1700 werknemers in 25 landen. Ze beschikken over een unieke mix van expertise, marketing- en mediarechten en een groot netwerk in sport en het bedrijfsleven. Bedrijven en sportclubs worden geholpen om met de magie van sport hun ambities extra kracht bij te zetten. Dit varieert van doelstellingen op het gebied van merkactivatie, relatiebeheer, new business, medewerkerstevredenheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen.

Groei van EFDN

Dönüs Coban, director of sales van Lagardère Sports Netherlands: 'Er is een duidelijke ontwikkeling waarneembaar dat bedrijven veel meer aandacht geven aan hun rol in de maatschappij. Wij ontwikkelen voor onze partners al geruime tijd succesvolle proposities, waarbij wij zoeken naar projecten die het beste passen bij hun ambities op dat vlak. Wij zijn onder de indruk van de resultaten die worden geboekt door het EFDN en de aangesloten voetbalclubs, maar tegelijkertijd zien wij dat het veelal ontbreekt aan de financiële middelen om de volgende stap te zetten. Wij zijn er trots op dat wij daar een bijdrage aan mogen leveren door ons netwerk open te stellen en commerciële relaties aan de EFDN te verbinden.'

Hubert Rovers, CEO van EFDN: 'Sinds de start van het EFDN in 2014 is het aantal clubs enorm gegroeid en hebben we in samenwerking met onze clubs, talloze maatschappelijke projecten mogen ontwikkelen voor diverse doelgroepen die deze projecten het hardst nodig hebben. Door de nieuwe samenwerking met Lagardère Sports verwachten we ons netwerk verder te kunnen ontwikkelen en kunnen we samen met Lagardère Sports de maatschappelijke kracht van voetbal inzetten in een groter aantal maatschappelijke projecten en activiteiten op het gebied van onderwijs, werkgelegenheid, duurzaamheid, gezondheid en sociale cohesie.'

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken