Arag verbreedt partnership met KNVB
- Sponsoring
- 2 aug 2018 @ 14:32
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - InnovatiePartnershipVoetbal
- 2 aug 2018 @ 14:32
- Redactie Sponsoring
Aanstaande zaterdag, bij de wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal, wordt het Arag KNVB Replay Center officieel in gebruik genomen. Voor de invoering van de VAR heeft Arag het partnership met de KNVB verbreed en verlengd tot 2022.
Met man en macht is er de afgelopen vier maanden gewerkt om de controlekamer voor video-arbitrage klaar te stomen voor het nieuwe seizoen. In het Replay Center (hier de preview) zijn zes werkstations, waarmee er bij vijf Eredivisie-wedstrijden tegelijk een videoscheidsrechter actief kan zijn. Eén werkstation zal als back-up voor noodgevallen fungeren.
Per werkstation zitten, van links naar rechts, de assistent-VAR, de VAR, een technicus van Hawk-Eye en – als er veel camera’s bij de wedstrijd zijn – een extra technicus achter de schermen. Achter ieder werkstation staat een camera, waarmee livebeelden naar de studio van Fox Sports worden gestreamd.
In het midden van het Arag KNVB Replay Center zal een supervisor plaatsnemen. Hij zal zorgdragen voor de coördinatie tussen Fox, KPN, Hawk-Eye en de KNVB. Hij zal niet ingrijpen bij de wedstrijden.
Bekroning van langlopend proces
Gijs de Jong, secretaris-generaal van de KNVB en aanjager van het eerste uur, is trots op het Replay Center, dat voortvloeit uit de verbrede samenwerking tussen Arag en de voetbalbond. 'Dit is de bekroning van een proces van zeven jaar. In 2011 zijn we begonnen met een idee en nu zijn we klaar om het volledig in te zetten in de Eredivisie.'
Maar dat wil zeker niet zeggen dat het project nu ‘klaar’ is. De Jong: 'Het protocol voor video-arbitrage zal zich ongetwijfeld ontwikkelen en zelf blijven we investeren in het coachen van ons scheidsrechterskorps. Bovendien gaan we veel aandacht besteden aan hoe we de communicatie naar het publiek in de stadions en de kijkers thuis zo goed mogelijk kunnen laten verlopen.'
Met het Replay Center is de KNVB wereldwijd de eerste voetbalbond met een controlekamer voor video-arbitrage op het eigen terrein. Om dat in vier maanden tijd – op 19 maart werd groen licht gegeven voor video-arbitrage in de Eredivisie – volledig te bouwen, was een flinke uitdaging. 'Daarom ben ik ook onze partners zeer dankbaar; zonder hen was dat nooit gelukt. Van Wijnen, Kuipers, KPN, Fox, Arag en Hawk-Eye hebben op hun vakgebieden topprestaties geleverd, waardoor we er nu helemaal klaar voor zijn. Laat het nieuwe seizoen maar beginnen.'
Partnership verbreed en verlengd
Voor de invoering van de VAR heeft Arag het partnership met de KNVB verbreed en verlengd tot 2022. 'Omdat wij sterk geloven in de toegevoegde waarde van nieuwe technologie én de bijdrage aan meer fairplay, hebben wij ons ook verbonden aan het Arag KNVB Replay Center', zegt Marc van Erven, CEO van Arag Nederland. 'Wij zien veel overeenkomsten in de meerwaarde en toekomst van technologie binnen zowel het voetbal als juridische dienstverlening. In beide gevallen is technologie de driver van de vernieuwing, maar staat wat mij betreft de persoonlijke interpretatie en beslissing van de mens altijd (scheidsrechter of jurist) centraal.'
Jean-Paul Decossaux, commercieel directeur van de KNVB: 'De samenwerking met Arag bevalt ons uitstekend en de verlenging van de overeenkomst is daar een uitvloeisel van. Met de invoering van de VAR begint een nieuw tijdperk in het Nederlandse betaald voetbal. Tijdens het afgelopen WK is al gebleken dat de VAR een succesvol hulpmiddel is voor scheidsrechters en uit onderzoek blijkt dat het voetbal sportiever en eerlijker wordt. Twee dingen waar de KNVB en Arag allebei naar streven. Het is daarom ook bijna vanzelfsprekend dat Arag zijn naam aan het Replay Center heeft verbonden.'
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
- Philips stadion podium voor Philips... 22-03-2024
- FC Emmen vraagt aandacht voor... 20-03-2024
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing