SodaStream ook in Nederland sponsorpartner World Cleanup Day

SodaStream ook in Nederland sponsorpartner World Cleanup Day
  • Sponsoring
  • 24 aug 2018 @ 10:10
  • 12888 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Maatschappij

Op 15 september gaan miljoenen vrijwilligers uit 150 landen de straat op om afval op te ruimen. Bruiswatermerk SodaStream ondersteunt deze actie en wil ook lokaal mensen activeren voorzichtiger om te gaan met plastic afval.

Tamara Kroon, marketingmanager SodaStream Benelux: ‘Dankzij de gebruikers van onze bruiswaterapparaten werden er wereldwijd alleen dit jaar al 1 miljard plastic flessen bespaard.’

Iedere minuut worden er door de traditionele drankindustrie wereldwijd één miljoen plastic flessen geproduceerd. Hiervan komt 3,5% bij het zwerfafval terecht en blijft tientallen jaren rondzwerven.

Kroon: ‘In de eerste maanden van 2018 werd er in totaal 500 miljoen liter bruiswater gemaakt met SodaStream-toestellen. Dat betekent een besparing voor het milieu van zo’n 1 miljard plastic flesjes. Dit is een positieve ontwikkeling, maar de strijd tegen plastic afval is nog in volle gang, iedere opruimactie telt om de wereld een schonere plek te maken. We zijn ontzettend blij met het initiatief van de Plastic Soup Foundation en Nudge om de World Cleanup Day in Nederland op te zetten. Het is fantastisch om te zien dat zoveel bedrijven het project ondersteunen. Naast onze internationale activiteiten om plastic afval te reduceren, vinden we het ook belangrijk om dichtbij huis te werken aan een beter milieu. Wat ons betreft kan er niet genoeg gedaan worden om plastic afval te bestijden.’

Headerfoto: Jon Tyson via Unsplash

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken