'Van tientje naar ton' voor fibreuze dysplasie

'Van tientje naar ton' voor fibreuze dysplasie
  • Sponsoring
  • 8 aug 2018 @ 11:32
  • 17524 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CrowdfundingCampagnesActivatieFondsenwerving

Sharon Goldstoff, creatief bij Isobar, startte twee weken geleden de campagne ‘Van een Tientje naar een Ton’. Dit is een actie voor de goeddeels nog onbekende botziekte fibreuze dysplasie. Het doel van de campagne is het geldbedrag van een ton ophalen en meer awareness voor de ziekte.

​Fibreuze dysplasie is een zeldzame botaandoening waarbij gezond botweefsel wordt vervangen door zacht (fibreus) weefsel. Dit nieuwe botweefsel is minder sterk, waardoor de kans op botbreuken toeneemt.

Het startpunt van 'Van een tientje naar een ton' is een plastic nep bot ter waarde van 10 euro. De uitdaging is het bot steeds te ruilen voor iets met meer geldwaarde totdat het doel van een ton is bereikt. In twee weken is het bot al geruild voor een gouden ring, de ring is weer geruild voor twee spiksplinternieuwe fietsen en de fietsen zijn ingewisseld voor een artwork naar keuze op een locatie naar keuze van de TapeTwins ter waarde van 1500 euro.

Awareness voor 'FD'

De ziekte is zo zeldzaam dat er zelfs geen geld komt via de speciale subsidies voor zeldzame ziektes. Daarom is het belangrijk dat er meer aandacht voor deze ziekte komt. Via de website en via Instagram kun je alle updates rondom de actie volgen.

Sharon Goldstoff de initiatiefneemster van de actie is zelf sinds haar puberteit ook gediagnostiseerd met de ziekte. 'Op mijn 17e vertelden de artsen mij dat wat ik dacht dat een sportblessure was, geen blessure was maar een bottumor. Al gauw werd er een biopsie gedaan en werd ik gediagnostiseerd met fibreuze dysplasie. Een botziekte waarbij gezond bot omgezet wordt in fibreus (zacht) weefsel, waardoor de kans op botbreuken toeneemt. Ik ben twee keer geopereerd en kan inmiddels zelfs weer sporten. Echter zijn er ook FD-patiënten die een zwaardere vorm hebben en zelfs gebruik moeten maken van een rolstoel. Omdat er nog maar weinig over de ziekte bekend is, wil ik geld inzamelen voor onderzoek en ben ik ​'Van een tientje naar een ton' gestart. Daar waar de ziekte gezond bot omruilt voor iets negatiefs, ga ik juist ruilen voor iets positiefs.'​


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken