Luc van Stiphout (Massive Music): 'SponsorRingen draaien om lange termijn'

Luc van Stiphout (Massive Music): 'SponsorRingen draaien om lange termijn'
  • Sponsoring
  • 5 sep 2018 @ 00:08
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • SponsorRingInterviewMuziekPartnershipEntertainment

Partnerships moeten een ‘match made in heaven’ zijn, vindt Luc van Stiphout. Als Head of Music & Brands bij MassiveMusic is hij lid van de SponsorRing-vakjury Entertainment & Events. ‘Heeft sponsoring een goede fit met je merk?’

Wat is volgens jou de stand van sponsoring anno 2018? 

Luc van Stiphout: ‘Met storytelling en cause-related marketing als buzzwords van tegenwoordig vormen sponsorships een sterke tool om hier inhoud aan te geven. Daardoor zie je ook steeds meer geïntegreerde campagnes die sterk zijn voor het merk. Wanneer echter de aansluiting intern niet wordt gevonden bij communicatie, kunnen partnerships kortstondig en vluchtig blijken. Overall sta ik er dus erg positief in, de invulling van de sponsorship wordt namelijk steeds belangrijker en bepalend voor de houdbaarheidsdatum, iets waar beide partijen hard aan moeten werken. De consument heeft daar vervolgens het meeste profijt bij.’

Wat betekenen deze ontwikkelingen voor de focus van de huidige SponsorRingen-vakjury? 

‘De hamvraag luidt wat mij betreft: is er een langetermijnstrategie van het sponsorship? Of is het een verkapte campagne, waarbij media is ingekocht via het partnership? Dat maakt een enorm verschil.’

Waar ga jij als jurylid dit jaar persoonlijk extra goed op letten? 

‘Ik ga vooral kijken naar de fit met het merk. Ook stel ik mezelf de vraag of iedereen dit had kunnen doen of dat dit juist op basis van deze specifieke partners en invulling een “match made in heaven” is. Verder let ik op creatieve invulling waar de consument ook echt iets aan heeft.’

Laten we ook eens over de grenzen kijken: welke buitenlandse sponsorcases hebben jou de afgelopen tijd enorm geïnspireerd? 

‘De deal die Uber heeft gesloten met AEG om de vervoerspartij te worden voor 27 venues in US en Europa. Supersimpel, relevant voor het merk, resulterend in meer trial en gemakkelijk om lokaal te activeren.’

Interview: Jeroen Mirck, redacteur MarketingTribune

Sponsor-cases kunnen nog tot 19 september worden ingezonden. Dat kan via SponsorRing.nl

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken