Deloitte eerste zakelijke dienstverlener in esports

Deloitte eerste zakelijke dienstverlener in esports
  • Sponsoring
  • 16 okt 2018 @ 00:03
  • 13025 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • SponsorshipZakelijkOnline gamingeSports

Deloitte slaat de handen ineen met esports-marktleider ESL Benelux en is hiermee de eerste zakelijke dienstverlener binnen de wereld van esports.

De accountant is partner van het ESL Dutch Championship en levert een bijdrage aan de groepsfase en aan de finales tijdens Bright Day op 24 en 25 november.

Het partnership is onderdeel van Deloitte’s strategie, gericht op innovatie en technologie en ondersteunt de zoektocht naar nieuw, technisch talent. De ontwikkelingen en groei van deze sport bieden Deloitte de mogelijkheid om een jongere, zeer relevante doelgroep te bereiken en cybersecurity op de kaart te zetten.

Gamen en ethisch hacken

Deloitte Cyber Risk Services zet gaming zelf al veelvuldig in om onder andere haar ethical hackers te trainen. Het team ontwikkelde hiervoor een eigen online omgeving genaamd ‘Hackazon’ waar collega’s, als onderdeel van hun werk, specifieke skills kunnen trainen door middel van games.

Tom Schuurmans, director Cyber Risk Services bij Deloitte: 'Om als esporter succesvol te kunnen zijn moet je beschikken over een specifieke skillset, zoals probleemoplossend vermogen, presteren onder tijdsdruk en out of the box denken. Dezelfde vaardigheden heb je nodig in ons vak als ethisch hacker, waarbij we in opdracht van bedrijven op zoek gaan naar een lek in digitale systemen en deze vervolgens helpen te dichten. De samenwerking met ESL Benelux biedt ons een unieke mogelijkheid om kennis te maken met nieuw talent en cybersecurity ook hier op de kaart te zetten.'

Stap voorwaarts voor esports

Jaap Visser, managing director van ESL Benelux: 'We zijn ontzettend blij met deze mooie samenwerking tussen ESL Benelux en Deloitte voor de ESL Dutch Championship. Dit partnership is niet alleen een grote stap voorwaarts voor de esports in het algemeen maar hiermee helpen we Deloitte ook met het werven van nieuw talent via speciale promoties en activaties voor onze doelgroep. We kijken uit naar een mooie en langlopende samenwerking.'

De groepsfase van het ESL Dutch Championship is inmiddels van start en is live te volgen via het Twitch-kanaal van ESL Benelux. Deze regionale marktleider is onderdeel van ESL en maakt onderdeel uit van eMense. ESL is ‘s werelds grootste esports-organisatie en organiseert vele online en offline competities voor gamers-community's en esporters.

Speciaal voor het ESL Dutch Championship heeft Deloitte binnen het eigen Hackazon-platform verschillende games ontwikkeld waar iedereen zijn of haar hackingskills kan testen. Ook kunnen deze games gespeeld worden in de Deloitte-stand tijdens de finales.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken