Heineken mikt op GenZ als sponsor Formule E

- Sponsoring
- 18 okt 2018 @ 16:04
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - SponsorshipMarketingSportmarketingMVO
- 18 okt 2018 @ 16:04
- Jeroen Mirck
Heineken is de komende vijf jaar partner van de ABB FIA Formula E Championship. Dit partnership start in het komende seizoen 2018/'19. Heineken geldt dan als Official Beer and Cider Partner.
Behalve het partnership haalt Heineken met deze deal ook schenk-, activatie en toegangsrechten binnen voor de race-events in Santiago de Chile, Mexico City, Rome en New York.
Heineken gaat het partnership activeren via circuit-branding, digitale initiatieven, PR-activatie en live fan-experiences. Het merk zal niet te zien zijn op de nieuwe Gen2-auto's in de Formula E.
Mikken op millennials en GenZ
Gianluca Di Tondo, Senior Director Global Heineken brand van Heineken: 'Formula E gives Heineken an excellent opportunity to engage with current and potential millennial and GenZ (above LDA) consumers in key cities around the world. We will do this by showing fans unexpected and interesting facets of the sport, activating strongly around a number of select E-Prix in urban settings throughout the season.'
Het nieuwe partnership complementeert volgens Di Tondo de samenwerking die er al is met de Formule 1. Het is een nieuwe stap in het uitbreiden van Heinekens 'global footprint', net zoals dat ook gebeurt met sponsorships als de UEFA Champions League and Rugby World Cup, die volgens de merkdirecteur hun succes al ruimschoots hebben bewezen.
Alejandro Agag, oprichter en CEO van de Formula E: 'Heineken has forged a reputation for first-class fan engagement across various high-profile sponsorship properties around the world. We are very much looking forward to bringing their experience to the ABB FIA Formula E Championship. It is an exciting time for the series and the involvement of a global premium brand such as Heineken confirms that this is a property continuing on its way up.'
Enjoy Heineken responsibly
Een belangrijk onderdeel van het partnership met de Formula E is de verdere uitrol van Heinekens 'Enjoy Responsibly'-boodschap. Logisch, want dit is een essentie van de maatschappelijke strategie 'Brewing a Better World' van de bierbrouwer.
Heineken communiceert met de campagne 'When You Drive, Never Drink' een krachtige anti-drink/driving-boodschap die voor zichzelf spreekt: 'When you drive, you never drink.' In 2016 werd hiervoor actief geadverteerd met een commercial waarin F1-coureur Sir Jackie Stewart de hoofdrol speelde.
Een jaar later onderzocht Heineken wereldwijd deze thematiek en de triggers om dit gedrag te bespelen. Met de uitkomsten is de campagne nog verder aangescherpt. De komende campagne bevat een robuust gedragsverandingsprogramma. Het nieuwe boegbeeld is voormalig F1-wereldkampioen Nico Rosberg, die zelf ook actief is in de Formule E als investeerder en coureur.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Jumbo-Visma: einde van indrukwekkend... 31-03-2023
- Partnership Friendly Fire en AB InBev30-03-2023
- Afas Foundation en Edukans bundelen... 28-03-2023
- Spin for Life haalt half miljoen op 24-03-2023
- Voetbalinternational Nathan Aké in... 24-03-2023
- Cannondale official bike partner KNVB22-03-2023
MarketingTribune Events
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day