Gamer werft developers voor Incentro
- Sponsoring
- 17 okt 2018 @ 17:48
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - Online gamingActivatieeSportsInfluencermarketingRecruitment
- 17 okt 2018 @ 17:48
- Jeroen Mirck
IT-bedrijf Incentro is een samenwerking aangegaan met Mathia Koolhout, een van de meest populaire Nederlandstalige streamers op het gaming kanaal Twitch. Het doel: in de aankomende maanden nieuwe developers werven.
‘Mathia zoekt Developers!’ vormt de start van de campagne waar Incentro via gaming- en esports op zoek gaat naar nieuwe medewerkers.
Incentro doet dingen graag net even anders. Vanuit creativiteit en vrijheid ontstaan de krachtigste oplossingen. Zo is ook de samenwerking met Mathia ontstaan. De markt rondom gaming groeit. Wie inzoomt op de Twitch gebruikers, ziet relatief veel IT’ers, waaronder webdevelopers. Dat is ook Incentro opgevallen. Samen met Mathia gaat Incentro dit nieuwe kanaal gebruiken om zich kenbaar te maken als aantrekkelijke werkgever.
Eigenwijze developers zoeken
Rianne Reitsma, manager bij Incentro: 'Bij Incentro zijn we op zoek naar eigenwijze en communicatief vaardige developers, die passie hebben voor hun vak. Vaardigheden die van cruciaal belang zijn tijdens onze toffe projecten bij klanten. Deze developers zijn lastig te vinden, maar Mathia helpt ons hierbij.'
Mathia Koolhout over haar samenwerking met Incentro: 'Het is tof dat Incentro nieuwe kanalen als Twitch aangrijpt voor het aantrekken van nieuwe medewerkers. Een bedrijf dat hun werknemers via Twitch zoekt heeft bij veel gamers al een streepje voor.'
25.000 Twitch-volgers
Mathia is gemiddeld dertig uur per week actief op Twitch en heeft bijna 25.000 volgers. In haar stream wordt de Incentro-campagne structureel onder de aandacht gebracht. Kijkers kunnen op ieder moment van de dag informatie vinden via de speciaal gelanceerde landingspagina incentro.com/mathia. Daarnaast zal Mathia content maken en uitzenden vanuit Incentro kantoren. Lukt het Mathia om samen met haar volgers meer dan tien webdevelopers te laten solliciteren, verdient zij met haar volgers de Mathia Roof Top Party op het dakterras van Incentro Amsterdam. De campagne loopt tot eind december 2018.
De ‘Mathia zoekt Developers!’ campagne is ontwikkeld door 2Basics Marketing & Sports.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
- Heineken hoofdsponsor Amsterdam 750... 27-02-2024
- Emirates start partnerschap met... 26-02-2024
- Exact sponsor WK shorttrack 2024 23-02-2024
- EasyJet komende drie jaar officiële... 21-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing