Nike sponsort hardloper met cerebral palsy

Nike sponsort hardloper met cerebral palsy
  • Sponsoring
  • 17 okt 2018 @ 00:04
  • 8191 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • MaatschappijSponsorshipSport

Justin Gallegos is de eerste hardloper ter wereld met de spierziekte cerebral palsy die gesponsord wordt door Nike. Bekijk de video: het sportmerk verraste hem met een contract na een wedstrijd.

Mensen die lijden aan cerebral palsy hebben bewegingsstoornissen sinds hun geboorte. Dit kan de ledematen betreffen, maar ook de hersens en de zintuigen. Gallegos werd geboren met cerebral palsy, maar heeft zijn droom om een professionele loper te worden nooit opgegeven.

Gallegos, lid van het atletiekteam van de University of Oregon, kreeg aan het einde van zijn looptraining het nieuws te horen van de Insights Director van Nike. Dat gebeurde op 6 oktober, niet toevallig World Cerebral Palsy Day, meldt Runner's World.

Typische Nike-sponsoring

Deze bijzondere gebeurtenis is door Nike vastgelegd en verspreid via (social) media. Gallegos spreekt van ‘het meest emotionele moment in de zeven jaar dat hij loopt’.

Deze sponsoring past helemaal in de manier waarop Nike zich momenteel profileert als sponsor van sporters die het onmogelijke mogelijk maken, zoals de spraakmakende campagne met Colin Kaepernick. Gallegos wil ondanks zijn spierziekte een halve marathon lopen in minder dan twee uur. Hij heeft deze zelf opgelegde limiet inmiddels tot op drie minuten benaderd.



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken