Rabobank Foundation steunt Special Olympics-campagne #PlayUnified

Rabobank Foundation steunt Special Olympics-campagne #PlayUnified
  • Sponsoring
  • 4 okt 2018 @ 09:31
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • ActivatieCampagnesMaatschappijSport

Zwemster Maud en Olympisch zwemkampioen Femke Heemskerk vormden als duo de aftrap voor de #PlayUnified-campagne van de Special Olympics. Een campagne die door Rabobank Foundation is mogelijk gemaakt, en die door Q&A | Communicatie is geproduceerd en uitgevoerd.

Rabobank is al geruime tijd verbonden aan deze Special Olympics via het eigen maatschappelijk fonds, de Rabobank Foundation. Met de campagne #PlayUnifed stimuleert de bank gezamenlijk lokale sportverenigingen om inclusie van mensen met een verstandelijke beperking te vergroten, geheel in lijn met Rabobank’s missie ‘Growing a better world together’.

Robben, Zonderland, Heemskerk

De komende weken brengt de campagne topsporters en sporters met een verstandelijke beperking samen door verschillende challenges. Zo heeft Femke Heemskerk in het programma 'Goedemorgen Nederland' de uitdaging aangenomen om met Maud samen baantjes te trekken.

Dit vormt de start van in totaal veertien challenges waarbij een Nederlandse topsporter wordt uitgedaagd. Zo gaat turner Erik de uitdaging aan met Epke Zonderland en zal doelman Bernd Arjan Robben uitnodigen voor een duel. Alle veertien challenges zijn te volgen via de website van #PlayUnified.

Wat is #PlayUnified?

PlayUnified brengt sporters met en zonder verstandelijke beperking letterlijk meer met elkaar in contact. Het gaat niet om het winnen, maar om het samen sporten. Sporters met een verstandelijke beperking nodigen hun grootste topsportidool middels een uitdagende video of foto uit voor een echt duel. Topsporters reageren via social media op de verschillende challenges.

Samen met sportverenigingen, NOC*NSF en de sportbonden wil Rabobank van #PlayUnifed een succes maken. Special Olympics is een wereldwijde organisatie die zich inzet om mensen met een verstandelijke beperking te laten sporten. Vanuit Rabo's maatschappelijke roots zijn vele lokale Rabobanken en hun medewerkers actief betrokken bij deze sportevenementen die regionaal, landelijk én internationaal plaatsvinden.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken