Rabobank nieuwe partner KNSB-project IJstijd

Rabobank nieuwe partner KNSB-project IJstijd
  • Sponsoring
  • 11 okt 2018 @ 15:49
  • 11850 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • EvenementSportmarketingMaatschappijSportMerkenActivatie

Rabobank is de nieuwe partner van het KNSB-schaatsfeest IJstijd. Andere partners zijn KPN en de Vereniging Kunstijsbanen Nederland (VKN). SportVibes ontwikkelde de nieuwe merkidentiteit van dit initiatief om kinderen enthousiast te maken voor schaatsen.

IJstijd is de naam van de landelijke campagne, die jaarlijks losbarst in oktober. Het is een brede samenwerking, waarin kunstijsbanen, tijdelijke ijsbanen, schaatsscholen, basisscholen en schaatsverenigingen een belangrijke rol spelen. Het project is gericht op kinderen tot en met 12 jaar. 

De KNSB werkt voor IJstijd samen met veel partijen. Hoofdsponsor KPN is vanaf het begin nauw betrokken geweest bij het project en is ook in deze editie één van de belangrijkste dragers van deze campagne. Rabobank is nieuwkomer en ondersteunt IJstijd om de lokale verbinding met de schaatsverenigingen te versterken. Daarnaast hebben Croky, Daikin, Tonzon en Trachitol en de mediapartners De Telegraaf en 100%NL het jeugdschaatsplan eveneens omarmd. 

Kennismaking met schaatsen

SportVibes heeft voor deze campagne de identiteit ontwikkeld. Het sportmarketingbureau heeft vanuit de gloednieuwe Sport Content Studio de identiteit en de doorvertaling van IJstijd op zich genomen. Daaronder vallen het logo, de key-visuals, infographics, illustraties en lesmateriaal. 

Via lespakketten en schoolschaatslessen krijgen kinderen vaak een eerste echte kennismaking met deze puur Hollandse sport. Vanaf dit seizoen ontvangen zij na hun schaatsles een IJstijd-polsbandje met een unieke code dat hen de kans biedt om nog eens gratis of voordelig te gaan schaatsen. Verzilveren kan via de actiesite. Hier presenteren ijsbanen, schaatsscholen en schaatsverenigingen hun aanbod. Zo kunnen de kinderen laagdrempelig extra schaatsplezier beleven. 

Jeugd moet meer bewegen

IJstijd speelt in op het maatschappelijke streven om jeugd meer te laten bewegen. Sport is goed voor de fysieke, mentale en sociale ontwikkeling van een kind. Schaatsen zit in het DNA van de Nederlander en staat voor plezier op het ijs, coördinatie, kracht en snelheid. 

In Nederland leren kinderen fietsen en zwemmen en daar hoort natuurlijk ook schaatsen bij, vinden de initiatiefnemers. Nederlandse schaatsers behoren al jaren tot de wereldtop en daar beleven miljoenen mensen weer kijkplezier aan. Dat internationale succes van onze schaatsers is onder meer te danken aan het grote aantal beoefenaars en de uitstekende infrastructuur van ijsbanen, schaatsverenigingen, schaatsscholen en regionale talentencentra.

Sinds strenge winters minder vaak voorkomen, is het echter niet meer vanzelfsprekend dat de jeugd leert schaatsen op natuurijs. De KNSB en haar samenwerkingspartners willen alle kinderen daarom met deze oer-Hollandse sport laten kennismaken op kunstijs. Ons land telt 23 grote kunstijsbanen, die van oktober tot april open zijn, en tientallen kleinere ijsbanen, die veelal vanaf Sinterklaas tot het einde van de kerstvakantie in de stads- en dorpscentra liggen. 

250.000 kinderen

Vele tijdelijke ijsbanen vormden sinds 2011 het collectief van IJstijd. De naam staat vanaf nu voor een veel breder initiatief, bedoeld om meer jeugd vaker op het ijs te krijgen. De eerste stap is om komend jaar 250.000 kinderen via het schoolschaatsen op een leuke manier kennis te laten maken met de sport. 

De website Schaatsen.nl/ijstijd is het platform met alle informatie, nieuwtjes, video’s en aanbiedingen. 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken