Toyota sponsort Reddingsbrigade

  • Sponsoring
  • 9 okt 2018 @ 10:29
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsorshipPartnershipMaatschappij

Reddingsbrigade Nederland is een samenwerking aangegaan met Toyota Nederland. De overkoepelende organisatie adviseert lokale reddingsbrigades over gebruik van de beste materialen voor levensreddende acties.

'De Land Cruiser is eenvoudigweg de beste optie', aldus Koen Breedveld, algemeen directeur bij Reddingsbrigade Nederland, die als doel heeft het voorkomen en bestrijden van de verdrinkingsdood. 'Uit onze ervaring blijkt dat de Toyota Land Cruiser de beste investering is in vergelijking tot andere terreinauto's.' De auto's moeten tien jaar meegaan. Volgens Breedveld weet je met de Land Cruiser 'gewoon dat dit ook gebeurt'.

Terreinauto's in dienst van Reddingsbrigade Nederland krijgen het flink voor hun kiezen. Breedveld: 'Je denkt wellicht dat het strand overal hetzelfde is, maar zand kent diverse diktes en structuren. Je hebt in Nederland zelfs drijfzand. Zo bekeken, is de Land Cruiser een medewerker die het zwaar te verduren heeft.'

Uitgerust als ambulance

'We hebben voor de Toyota gekozen vanwege zijn betrouwbaarheid, degelijkheid en duurzaamheid, maar ook vanwege de professionele wijze waarop Toyota Nederland de auto heeft laten prepareren. Een speciale coating zorgt dat zand geen vrij spel heeft. Verder kan de Land Cruiser uitgerust worden als ambulance omdat een gebruikelijke ziekenauto vast komt te zitten in het zand. Dat is inclusief een brancard met uitklapbaar onderstel', besluit Breedveld.

Jan-Christiaan Koenders, algemeen directeur Toyota Nederland: 'Als er één auto bestand is tegen de zwaarst denkbare omstandigheden, dan is dat de Land Cruiser. Niet voor niets wordt deze Toyota wereldwijd succesvol ingezet tijdens reddingsoperaties in moeilijk begaanbaar gebied. We hebben de Land Cruiser ontwikkeld om in dergelijke situaties levens te redden. Dankzij het oersterke ladderchassis kom je het zwaarste terrein in én hier weer uit.'

Maximale inzetbaarheid

De samenwerking tussen Reddingsbrigade Nederland en Toyota Nederland houdt in dat ook regionale posten gebruik kunnen maken van de technische expertise en inkoopcondities. In nauwe samenwerking tussen Reddingsbrigade Nederland en de technische specialisten van Toyota Nederland zijn de Toyota Land Cruiser en Toyota Hilux geprepareerd voor het bijzondere gebruik.

Uitgangspunten hierbij zijn maximale inzetbaarheid en duurzaamheid. Door deze aanpassingen gezamenlijk goed te ontwikkelen bespaart het de lokale post veel tijd en geld bij inzet van een nieuw strandvoertuig.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken