Triple Double, Sportscloud en DutchGameMasters lanceren EsportsXperts

Triple Double, Sportscloud en DutchGameMasters lanceren EsportsXperts
  • Sponsoring
  • 24 okt 2018 @ 18:00
  • 20949 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • eSportsOnline gamingSportmarketingNieuwkomers

Triple Double Sportmarketing, Sportscloud en DutchGameMasters bundelen de krachten en starten samen een nieuwe esports-marketingbureau: EsportsXperts. Startklanten zijn PSV, Kinepolis en FacilityApps.

De drie bedrijven zijn gespecialiseerd in (sport)marketing, data en activatie. Hun nieuwe gezamenlijke bureau mikt specifiek op de snelgroeiende markt van esports. Meerdere bedrijven hebben al toegezegd samen met deze nieuwkomer de Nederlandse esports-markt te betreden.

De markt van esports is in de afgelopen jaren nationaal en internationaal explosief gegroeid. De game-industrie is inmiddels een miljarden-business en esporters zijn de topsporters van de toekomst. Ook in Nederland heeft esports een sterke positie verworven.

Liefst 65 procent van de Nederlanders tussen 11 en 45 jaar is het afgelopen jaar in contact geweest met esports, zo blijkt uit onderzoek van Nielsen Sports. Een relatief jonge doelgroep die steeds moeilijker te bereiken is via traditionele mediakanalen. EsportsXperts adviseert bedrijven en merken om deze doelgroep beter te bereiken door middel van esports.

Samenwerken aan esports-cases

Bob van Oosterhout, oprichter van Triple Double Sportmarketing: 'Samen met Sportscloud en DutchGameMasters is EsportsXperts achter de schermen al jaren actief om bedrijven en merken te adviseren bij strategische keuzes rondom esports. We merken dat er veel vraag is vanuit allerlei soorten bedrijven om actief aan de slag te gaan met de kansen die deze sterk opkomende markt biedt. Met onze expertise en ervaring over marketing, activaties en events brengen we de ideale combinatie om samen met deze bedrijven de esports markt te bedienen.'

Peter Sprenger, oprichter van Sportscloud: 'We volgen de ontwikkelingen op het gebied van esports al jaren op de voet. Data en esports zijn een natuurlijke match. Daarmee kunnen we een jonge en onbereikbare doelgroep beter bereiken, relevante content bieden en maximale impact maken.'

Tom Aerts, oprichter van DutchGameMasters: 'De afgelopen jaren is DutchGameMasters snel gegroeid. Door ons eventaanbod en alle esports concepten die we realiseren, vragen steeds meer merken ook naar expertise op maat. Daarom is dit een perfect moment voor deze samenwerking. Hiermee bieden we immers een totale dienstverlening op het gebied van marketing, data en activatie. Kortom: alle ingrediënten om esports en het bedrijfsleven te verbinden.'

EsportsXperts ziet kennis delen met bedrijven en merken als een belangrijk uitgangspunt van de samenwerking. EsportsX, de jaarlijkse esports-conferentie met nationale en internationale sprekers over de laatste trends en ontwikkelingen, is na twee edities uitgegroeid tot de grootste van Nederland. Op vrijdag 7 december organiseert EsportsXperts een gratis kennisevent getiteld 'Esports & gaming: what’s in it for you?'



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken