Ziggo verlengt deal met Ajax eSports
- Sponsoring
- 20 okt 2018 @ 13:28
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - Online gamingSponsorshipVoetbaleSports
- 20 okt 2018 @ 13:28
- Jeroen Mirck
Ziggo is vooral bekend als hoofdsponsor van de voetbalploeg van Ajax, maar sponsort ook al twee seizoenen de eSports-tak van de Amsterdamse club. Die deal is nu verlengd en wordt nader ingevuld.
De komende acht weken organiseren Ajax eSports en Ziggo online FIFA19-toernooien voor de fans onder de noemer ‘Ziggo eBattle: Road to the USA’. Fans kunnen iedere week met elkaar de strijd aangaan om een plek te bemachtigen voor de Grand Final op 16 december. De winnaar van de Grand Final krijgt een ultieme prijs: samen met de eSporters van Ajax mee op trainingskamp naar Florida in januari.
'Ajax eSports connected by Ziggo'
De nieuwe activiteiten die Ziggo organiseert zijn onderdeel van de contractverlenging met Ajax eSports. Na twee succesvolle FIFA-seizoenen, blijft Ziggo hoofdsponsor van de tweevoudig eDivisie-kampioen.
Menno Geelen, commercieel directeur van Ajax, over de verlenging: 'Ziggo heeft als hoofdsponsor van Ajax als eerste gekozen om ook eSports te omarmen binnen de club. Daardoor waren we in staat om te groeien met onze virtuele tak. Dit FIFA19-seizoen willen wij samen met Ziggo meer activiteiten organiseren voor onze fans. De vernieuwde wekelijkse Ziggo eBattles zijn hiervan een goed voorbeeld.'
Shirt met aangepast logo
Marcel de Groot, Directeur Consumentenmarkt van Ziggo: 'Naast deze eBattles breiden wij onze gezamenlijke activiteiten dit seizoen verder uit. Voor Ajax eSports hebben we vanaf dit seizoen eigen Ajax-shirts met een aangepast logo op de voorzijde. Daarnaast hebben de eSporters van Ajax een eigen Ziggo eRoom bij hen thuis van ons gekregen. Een eigen studio waar de eSporters onder de beste omstandigheden kunnen trainen en daarbij op hoge kwaliteit kunnen streamen met de juiste internetconnectie, zodat de fans hun prestaties goed kunnen volgen.'
De nieuwe online toernooien vinden wekelijks plaats op maandag of woensdag. Fans die kans willen maken op de reis naar Florida kunnen zich aanmelden via Ajax.nl/ziggoebattle. Er wordt zowel op PlayStation 4 als op Xbox One gespeeld. De Grand Final vindt plaats op 16 december in de Johan Cruijff ArenA, voorafgaand aan de wedstrijd Ajax-De Graafschap.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
- Heineken hoofdsponsor Amsterdam 750... 27-02-2024
- Emirates start partnerschap met... 26-02-2024
- Exact sponsor WK shorttrack 2024 23-02-2024
- EasyJet komende drie jaar officiële... 21-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing