BinckBank sponsort ook E3 Harelbeke

BinckBank sponsort ook E3 Harelbeke
  • Sponsoring
  • 20 nov 2018 @ 13:04
  • 10558 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • EvenementZakelijkSportSponsorship

BinckBank breidt zijn wielersponsoring verder uit. De online beleggingsbank is de nieuwe hoofdsponsor en naamgever van de E3 BinckBank Classic. Het wielerevenement in Harelbeke vindt plaats op 29 maart 2019.

De nieuwe hoofdsponsor van E3 Harelbeke heeft zich voor minstens vier jaar als naamgever aan het evenement verbonden. Deze in de wielersport zeer bekende eendagskoers, met start en aankomst in dezelfde stad, wordt al meer dan 60 jaar georganiseerd en geldt als de start van de Vlaamse Wielerweek.

Vele tienduizenden wielerliefhebbers staan jaarlijks langs het parcours. Tom Boonen is de absolute recordhouder met liefst vijf overwinningen. Op de erelijst staan verder klinkende namen als Peter Sagan, Greg Van Avermaet, Niki Terpstra en in een verder verleden drie keer Jan Raas. De organisatie van de E3 BinckBank Classic is in handen van KWC Hand in Hand vzw.

Flinke groei naamsbekendheid

BinckBank, een online bank voor beleggen, vermogensbeheer en sparen, is sinds vorig jaar sponsor en naamgever van de BinckBank Tour, de grootste etappekoers van Nederland en België.

Bestuursvoorzitter Vincent Germyns: 'De resultaten van de sponsoring van de BinckBank Tour overtreffen onze verwachtingen. Met name onze naamsbekendheid is de afgelopen twee jaar flink gestegen. We gaan nu verder op de ingeslagen weg van wielersponsoring via de E3 Binck Bank Classic. Sponsoring is een interessante manier om ons merk op een onderscheidende wijze onder de aandacht te brengen. Zeker nu wij met nieuwe laagdrempelige online diensten op het gebied van portefeuillebeheer en sparen een groter publiek willen aanspreken.'

BinckBank is actief in landen waar de wielersport erg populair is: België, Nederland, Frankrijk, Italië en Spanje. 'Onze klanten houden van koersen: zowel beurskoersen als van wielrennen', zegt Germyns. 'BinckBank wil dankzij wielersponsoring de helden van onze klanten dichter bij hen brengen.'

Evenement uitbouwen

Jacques Coussens, voorzitter van de PR-commissie: 'Het is fantastisch dat een merk als BinckBank zich voor lange tijd verbindt aan deze koers. Dankzij het partnership met BinckBank is de continuïteit verzekerd en kunnen we de wedstrijd nog verder uitbouwen. Samen met BinckBank willen we alle wielerfans telkens opnieuw een unieke belevenis aanbieden.'

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken