BinckBank sponsort ook E3 Harelbeke
- Sponsoring
- 20 nov 2018 @ 13:04
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - EvenementZakelijkSportSponsorship
- 20 nov 2018 @ 13:04
- Jeroen Mirck
BinckBank breidt zijn wielersponsoring verder uit. De online beleggingsbank is de nieuwe hoofdsponsor en naamgever van de E3 BinckBank Classic. Het wielerevenement in Harelbeke vindt plaats op 29 maart 2019.
De nieuwe hoofdsponsor van E3 Harelbeke heeft zich voor minstens vier jaar als naamgever aan het evenement verbonden. Deze in de wielersport zeer bekende eendagskoers, met start en aankomst in dezelfde stad, wordt al meer dan 60 jaar georganiseerd en geldt als de start van de Vlaamse Wielerweek.
Vele tienduizenden wielerliefhebbers staan jaarlijks langs het parcours. Tom Boonen is de absolute recordhouder met liefst vijf overwinningen. Op de erelijst staan verder klinkende namen als Peter Sagan, Greg Van Avermaet, Niki Terpstra en in een verder verleden drie keer Jan Raas. De organisatie van de E3 BinckBank Classic is in handen van KWC Hand in Hand vzw.
Flinke groei naamsbekendheid
BinckBank, een online bank voor beleggen, vermogensbeheer en sparen, is sinds vorig jaar sponsor en naamgever van de BinckBank Tour, de grootste etappekoers van Nederland en België.
Bestuursvoorzitter Vincent Germyns: 'De resultaten van de sponsoring van de BinckBank Tour overtreffen onze verwachtingen. Met name onze naamsbekendheid is de afgelopen twee jaar flink gestegen. We gaan nu verder op de ingeslagen weg van wielersponsoring via de E3 Binck Bank Classic. Sponsoring is een interessante manier om ons merk op een onderscheidende wijze onder de aandacht te brengen. Zeker nu wij met nieuwe laagdrempelige online diensten op het gebied van portefeuillebeheer en sparen een groter publiek willen aanspreken.'
BinckBank is actief in landen waar de wielersport erg populair is: België, Nederland, Frankrijk, Italië en Spanje. 'Onze klanten houden van koersen: zowel beurskoersen als van wielrennen', zegt Germyns. 'BinckBank wil dankzij wielersponsoring de helden van onze klanten dichter bij hen brengen.'
Evenement uitbouwen
Jacques Coussens, voorzitter van de PR-commissie: 'Het is fantastisch dat een merk als BinckBank zich voor lange tijd verbindt aan deze koers. Dankzij het partnership met BinckBank is de continuïteit verzekerd en kunnen we de wedstrijd nog verder uitbouwen. Samen met BinckBank willen we alle wielerfans telkens opnieuw een unieke belevenis aanbieden.'
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
- Heineken hoofdsponsor Amsterdam 750... 27-02-2024
- Emirates start partnerschap met... 26-02-2024
- Exact sponsor WK shorttrack 2024 23-02-2024
- EasyJet komende drie jaar officiële... 21-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing