Convenant over gezonde sport-events voor kinderen

Convenant over gezonde sport-events voor kinderen
  • Sponsoring
  • 21 dec 2018 @ 10:33
  • 19266 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • SportmarketingMaatschappijSportMVOEvenement

Voorafgaand aan het Sportgala is deze week het Convenant Gezonde Sportevenementen ondertekend. Sportmarketingbureaus trekken hierin samen op met NOC*NSF, gemeenten en stichting Jongeren Op Gezond Gewicht (JOGG).

Doel van dit convenant is om met elkaar een beweging in gang te zetten waardoor sport en gezonde leefstijl hand in hand gaan. Door zelf te sporten en door sportevenementen te bezoeken worden mensen geïnspireerd tot een gezonde leefstijl.

Doelgroep verbreden

De ondertekenaars willen sportevenementen nog gezonder maken. In eerste instantie zetten zij in op het stimuleren van gezonde voedingskeuzes en sportsponsoring bij sportevenementen gericht op kinderen tot en met 12 jaar. Richting 2030 wordt de doelgroep verbreed.

Uitgangspunt is dat deze partijen aan de slag gaan met activiteiten waar zij zelf invloed op hebben. Dit betekent onder andere dat gemeenten gezonde sportevenementen opnemen in hun beleid of subsidieregelingen.

Sportmarketingbureaus zetten binnen sponsoring en marketing hun creativiteit in om te verleiden tot de gezonde keuze. NOC*NSF zorgt voor de verbinding met sportbonden en door Jongeren Op Gezond Gewicht sluiten meer JOGG-gemeenten bij de beweging aan. 

Gezonde sportomgeving

Marjon Bachra, directeur van JOGG: 'De ondertekening van het Convenant is een goed voorbeeld van publiek-private samenwerking. De partijen die het Convenant nu ondertekenen zijn de koplopers. Deze groep staat samen aan de start en stimuleert andere partijen om ook mee te doen. Samen zetten we een eerste stap naar een gezonde sportomgeving.'

Het Convenant Gezonde Sportevenementen is een van de afspraken uit het onlangs gepresenteerde Nationaal Preventieakkoord. Ondertekenaars zijn de gemeenten Rotterdam, Amsterdam, Den Haag, Eindhoven en Utrecht, sportmarketingbureaus House of Sports, Kumpany, TIG Sports, 2Basics, NOC*NSF en JOGG. 

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken