IOC en Samsung verlengen Olympisch partnership tot 2028

IOC en Samsung verlengen Olympisch partnership tot 2028
  • Sponsoring
  • 6 dec 2018 @ 15:29
  • 6421 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • InnovatieOlympische SpelenPartnership

Samsung heeft zijn partnership met het Internationaal Olympisch Comitee (IOC) verlengd tot 2028.

Samsung blijft Worldwide Olympic Partner in computer- en draadloze communicatie-equipment, inclusief de mogelijkheid om AI, VR, AR en 5G-featues van die diensten te kunnen promoten. Als onderdeel van de deal gaan IOC en Samsung hun strategische digitale samenwerking verdiepen om ook jongere generaties wereldwijd beter te binden aan de Olympische waarden.

IOC -pesident Thomas Bach: 'I am delighted that we will be building on two decades of partnership with Samsung for another 10 years. Over this time, we have built a partnership combining Olympic excellence and Samsung’s industry-leading wireless communications technology. Together, we are able to connect with and inspire Olympic athletes and fans around the world, and we look forward to working with Samsung to build the digital future of the Olympic Games.'

Partnership van 22 jaar

Dong Jin Koh, President and CEO van de IT&Mobile Communications Division bij Samsung Electronics: 'As a Worldwide Olympic Partner for the last 22 years, Samsung has been inspired by the spirit of hope, friendship and unity. Through our innovative wireless and computing equipment which are able to support AI, VR, AR and 5G technology, we hope to spread the excitement of the Games so that fans and athletes around the world can stay connected and share in the journey to achieve greatness at the highest level of sportsmanship.'

Marketing Commission Chair Tsunekazu Takeda van IOC: 'Samsung is a global success story and a brand recognised around the world. Samsung understands and promotes the Olympic values through technology and marketing campaigns that help break down barriers and engage new audiences. From a commercial perspective, our extension with Samsung to 2028 builds on the long-term agreements reached recently with existing and new Partners, and demonstrates the long-term strength and appeal of our marketing programmes.'

Jeugd en Paralympiërs

Behalve de reguliere Spelen gaat Samsung ook alle Youth Olympic Games ondersteunen tot aan 2028. Ook gaat het bedrijf het IOC, de nationale Olympische comités en hun teams helpen. Ook de Paralympisch (een relatie die teruggaat tot 2006) blijft steun krijgen.

Samsung blijft werken aan zijn Athlete Phone Programme, dat gelimiteerde toestellen beschikbaar stelt aan Olympiërs.

Er zijn momenteel 13 wereldwijde Olympische TOP-partners (2017-2020): Coca-Cola, Alibaba, Atos, Bridgestone, Dow, GE, Intel, Omega, Panasonic, P&G, Samsung, Toyota and Visa. Voor de vierjarige periode erna zijn er inmiddels negen partners: Visa, Omega (beide tot 2032), Alibaba, Allianz en Samsung (tot 2028), Bridgestone, Intel, Panasonic en Toyota.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken