KNSB vindt in Rabobank nieuwe sponsor

KNSB vindt in Rabobank nieuwe sponsor
  • Sponsoring
  • 19 dec 2018 @ 18:02
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • MaatschappijFoodSportSponsorship

Rabobank is de komende vier jaar sponsor van de KNSB. De bank wil een structurele bijdrage leveren aan de ontwikkeling en vernieuwing van de schaatssport, met versterking van de lokale verenigingen als fundament.

Binnen de samenwerking met de KNSB richt Rabobank zich vooral op het jeugdschaatsen en talentontwikkeling bij lokale verenigingen, wat aansluit bij het vorig jaar hervormde sponsorbeleid. Hierin staat het Nederlandse verenigingsleven centraal. De samenwerking is een uitbreiding op het huidige sponsorcontract met TeamNL en wordt geactiveerd met het nieuwe foodconcept Koek&Zopie 2050.

De aftrap van het partnerschap met de KNSB vindt plaats op 27 december bij het IJstijd Festival in Bussum. Op en rond de tijdelijke ijsbaan 'Bussum op IJs' presenteert Rabobank zich die dag officieel als sponsor van de KNSB. IJstijd is een brede samenwerking van onder meer de KNSB, Rabobank, KPN en de VKN-ijsbanen om de jeugd weer (vaker) aan het schaatsen te krijgen. Tijdens dit festival kan er niet alleen worden geschaatst, maar zijn er op en rond het ijs ook tal van activiteiten voor jong en oud. Ook schaats-icoon Yvonne van Gennip is aanwezig, als ambassadeur van IJstijd.

Koek&Zopie 2050

Een van die activiteiten is Koek&Zopie 2050, een nieuw foodconcept waarmee Rabobank op winterse wijze laat zien hoe het voedsel van de toekomst eruitziet.

Tom van Kuyk, sponsorstrateeg van Rabobank: 'Duurzame voeding is een belangrijk thema voor Rabobank. Samen met de KNSB willen we gezonde voeding voor heel Nederland beschikbaar maken. De invulling van deze samenwerking sluit perfect aan bij ons Kickstart Food Program. Daarnaast is Koek&Zopie 2050 een prachtig verlengstuk van Brasserie 2050 op Lowlands, waar we – samen met The Food Line Up en Overtreders W – festivalbezoekers bewust hebben gemaakt van het wereldvoedselvraagstuk. Een lijn die we deze winter met Koek&Zopie 2050 graag willen doortrekken.'

Het IJstijd Festival in Bussum beleeft de primeur van het winterse foodconcept, waarbij regionale productie, minder vlees en geen verspilling centraal staan. Het foodconcept is de komende maanden ook te zien op tijdelijke IJstijd-schaatsbanen en grote schaatsevenementen.

Jeugdschaatsplan IJstijd

Binnen het jeugdschaatsplan IJstijd, waar Rabobank zich al eerder aan verbond, spelen scholen en lokale schaatsverenigingen een grote rol om kinderen enthousiast te maken voor het schaatsen. Vanuit haar verenigingsprogramma ondersteunt Rabobank dit project, om zo de lokale verenigingen te versterken.

'Binnen dit nieuwe partnership willen wij van toegevoegde waarde zijn voor lokale schaatsclubs en de Regionale Talentencentra, waar de toppers van de toekomst beginnen en worden opgeleid', zegt Van Kuyk. 'Natuurlijk zijn we enorm trots dat Rabobank de komende vier jaar haar bijdrage kan leveren aan de ontwikkeling van schaatstoppers in de dop. Dat gaan we dan ook met veel enthousiasme doen. We hebben ook de langebaanwedstrijden van de Holland Cup geadopteerd en via ons partnership van TeamNL omarmen we de Nederlandse shorttrackselectie.'

'Het is een heel natuurlijke match: Rabobank die het oer-Nederlandse schaatsen sponsort', zegt Herman de Haan, directeur-bestuurder van de KNSB. 'Wij zijn vooral blij dat Rabobank de breedtesport, het jeugdschaatsen en de talentenontwikkeling ondersteunt. Hoe meer kinderen plezier aan schaatsen beleven, hoe meer talenten er opstaan, waardoor we als schaatsland bij de wereldtop kunnen blijven behoren.'

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken