Signify verlicht Caravaggio in Centraal Museum
- Sponsoring
- 20 dec 2018 @ 10:52
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - PartnershipKunst & CultuurInnovatie
- 20 dec 2018 @ 10:52
- Jeroen Mirck
Signify, voorheen Philips Lighting, heeft een belangrijke rol gespeeld in de totstandkoming van de grote Caravaggio-tentoonstelling in het Centraal Museum. Het bedrijf is partner van de expositie die draait om de wisselwerking tussen licht en donker.
De Italiaanse schilder Caravaggio was rond 1600 degene die in Rome het ‘chiaroscuro’ (de licht/donker-partijen) op revolutionaire wijze in zijn schilderijen toepaste. Hij inspireerde met zijn werk schilders uit heel Europa, waaronder de Utrechtse caravaggisten. Hendrick ter Brugghen, Dirck van Baburen en Gerard van Honthorst.
Zakelijk directeur Marco Grob: 'Signify past goed bij deze tentoonstelling waarin donker en licht een grote rol speelt. Utrechter Gerard van Honthorst verwierf in Rome de bijnaam ‘Gherardo delle Notti’ (Gerard van de nachten) door zijn nachtelijk taferelen met figuren die door kaarslicht worden beschenen,. De grote verdienste van Van Honthorst was de uitvinding van de verborgen lichtbron.'
Filosofie van Signify
Commercieel Directeur Derk Bots van Signify: 'De keuze om deze tentoonstelling te ondersteunen was snel gemaakt. Het verhaal over verlichting en belichting waar al eeuwenoud onderzoek naar wordt gedaan, sluit naadloos aan op de filosofie van Signify. We hopen daarom met ons lichtontwerp en LED-verlichtingssystemen bij te dragen aan een onvergetelijke ervaring die deze tentoonstelling met zich meebrengt.'
De tentoonstelling is tot en met 24 maart 2019 te zien in het Centraal Museum Utrecht.
Signify (Euronext: LIGHT) is de wereldmarktleider in verlichting voor professionals en consumenten en verlichting voor het Internet of Things. In 2017 realiseerde het bedrijf een omzet van 7 miljard euro met ongeveer 30.000 medewerkers in meer dan 70 landen.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing