Signify verlicht Caravaggio in Centraal Museum

Signify verlicht Caravaggio in Centraal Museum
  • Sponsoring
  • 20 dec 2018 @ 10:52
  • 17486 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • PartnershipKunst & CultuurInnovatie

Signify, voorheen Philips Lighting, heeft een belangrijke rol gespeeld in de totstandkoming van de grote Caravaggio-tentoonstelling in het Centraal Museum. Het bedrijf is partner van de expositie die draait om de wisselwerking tussen licht en donker.

De Italiaanse schilder Caravaggio was rond 1600 degene die in Rome het ‘chiaroscuro’ (de licht/donker-partijen) op revolutionaire wijze in zijn schilderijen toepaste. Hij inspireerde met zijn werk schilders uit heel Europa, waaronder de Utrechtse caravaggisten. Hendrick ter Brugghen, Dirck van Baburen en Gerard van Honthorst.

Zakelijk directeur Marco Grob: 'Signify past goed bij deze tentoonstelling waarin donker en licht een grote rol speelt. Utrechter Gerard van Honthorst verwierf in Rome de bijnaam ‘Gherardo delle Notti’ (Gerard van de nachten) door zijn nachtelijk taferelen met figuren die door kaarslicht worden beschenen,. De grote verdienste van Van Honthorst was de uitvinding van de verborgen lichtbron.'

Filosofie van Signify

Commercieel Directeur Derk Bots van Signify: 'De keuze om deze tentoonstelling te ondersteunen was snel gemaakt. Het verhaal over verlichting en belichting waar al eeuwenoud onderzoek naar wordt gedaan, sluit naadloos aan op de filosofie van Signify. We hopen daarom met ons lichtontwerp en LED-verlichtingssystemen bij te dragen aan een onvergetelijke ervaring die deze tentoonstelling met zich meebrengt.'

De tentoonstelling is tot en met 24 maart 2019 te zien in het Centraal Museum Utrecht.

Signify (Euronext: LIGHT) is de wereldmarktleider in verlichting voor professionals en consumenten en verlichting voor het Internet of Things. In 2017 realiseerde het bedrijf een omzet van 7 miljard euro met ongeveer 30.000 medewerkers in meer dan 70 landen.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken