Sky stopt als sponsor van Team Sky

Sky stopt als sponsor van Team Sky
  • Sponsoring
  • 13 dec 2018 @ 12:34
  • 13525 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • MediaTelevisieSponsorshipSport

Sky heeft woensdag bekendgemaakt dat het na 2019 niet langer sponsor is van de wielerploeg Team Sky. Ook subsponsor 21st Century Fox stopt ermee. De ploeg moet dus op zoek naar nieuwe geldschieters. Team Jumbo heeft intussen wel een co-sponsor gevonden.

Sky was de afgelopen negen jaar prominent zichtbaar in het wielerpeloton. Het Britse tv-netwerk investeerde zo'n 165 miljoen euro in de wielerploeg, die als veruit rijkste team te boek staat. Die investeringen betaalden zich ook uit, want Sky won onder meer zes keer de Ronde van Frankrijk.

Bradley Wiggins was de eerste Sky-winnaar in 2012, Geraint Thomas won dit jaar de Tour. De meest succesvolle Sky-renner is natuurlijk Chris Froome met vier Tour-zeges, maar ook winst in de Vuelta de España (2017) en Giro d'Italia in 2018.

Na zijn Giro-winst kwam Froome in opspraak wegens een te hoge waarde van het astmamiddel salbutamol, maar deze zaak werd ondanks alle ophef door de ICU geseponeerd. 

Wel snel een nieuwe sponsor voor Team Jumbo

Daar waar Sky stopt en Team Quickstep lang op zoek was naar een sponsor, heeft Team Jumbo razendsnel een vervanger gevonden voor het afzwaaiende Lotto. Vanaf 1 januari gaat de Nederlandse wielerploeg, die voortkomt uit wat ooit de befaamde Raboploeg was, door het leven als Jumbo-Visma.

Zowel de Nederlandse supermarktketen als het Noorse IT-bedrijf Visma binden zich voor minimaal vijf jaar aan het team van wielrenners en ook schaatsers.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken