Platform 433 social media-partner eDivisie

Platform 433 social media-partner eDivisie
  • Sponsoring
  • 30 jan 2019 @ 10:46
  • 15255 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • ContentPartnershipeSportsSocial media

De eDivisie gaat in zee met contentbureau 433 om het digitale bereik binnen en buiten Nederland via de 433-kanalen aan te jagen.

Voor 433 levert deze samenwerking aantrekkelijke content op. Door het partnership zullen op verschillende social media-platforms en diverse accounts van 433 wekelijks eDivisie-verhalen en hoogtepunten worden uitgezonden. Daarnaast werken de edivisie en 433 samen tijdens de verschillende competitie- en cup-evenementen, die tijdens de tweede seizoenshelft worden georganiseerd.

De eDivisie wordt mede mogelijk gemaakt door de partners Fox Sports, KPN en Basic-Fit, en wordt tevens ondersteund door mediapartner 538 en nu dus ook 433. De samenwerking gaat officieel van start tijdens de tweede seizoenshelft, wanneer de achttien Eredivisie-clubs aantreden voor de competitie op de Xbox One. De wedstrijden van de tweede seizoenshelft worden iedere dinsdag, woensdag en donderdag om 15.30 uur uitgezonden op Fox Sports en 24 uur later op het YouTube-kanaal van de eDivisie.

Voorloper

De eDivisie was wereldwijd één van de de eerste officiële landelijke FIFA-competities en is gelieerd aan de Eredivisie. Daarmee is de eDivisie een voorloper. Naast social-media videokanaal YouTube, zal 433 via het hoofdkanaal 433, 433NL en 433FIFA de social-media exposure van de eDivisie significant vergroten.

Marc Rondagh, Business Development Manager Eredivisie CV: 'We zijn verheugd dat we 433 als social media-partner aan de edivisie toe kunnen voegen. Met de samenwerking kunnen we een nog bredere doelgroep bereiken, meer exposure voor de deelnemers en partners garanderen en daarnaast ook internationaal een grote stap zetten.'

Floris Weisz, Chief Commercial Officer bij 433: 'Als Nederlands bedrijf zijn wij trots om ons als social media-partner bij de eDivisie aan te sluiten. De content sluit feilloos aan bij de consumptie van onze volgers en aangezien de edivisie internationaal als voorbeeld geldt op het gebied van organisatie, productie en innovatie, is het voor ons een mooie kans om deze professionele competitie aan te gaan jagen.'

De eDivisie is een initiatief van de Eredivisie CV, in samenwerking met alle Eredivisieclubs, EA Sports en Endemol Shine Nederland en wordt uitgezonden door Fox Sports. Binnen de edivisie strijden eSporters van de 18 Eredivisieclubs om het kampioenschap in de game FIFA 18 Ultimate Team. Voor de Eredivisie en de clubs is de eDivisie een innovatief platform om jongeren te bereiken en de betrokkenheid van bestaande fans bij hun club te vergroten. 

433 is wereldwijd de grootste onafhankelijke voetbalcommunity op social media. Met meer dan 35 miljoen volgers verspreid over alle 433 accounts, genereert de community één miljard impressies per week. 433 werkt samen met verschillende topclubs en leagues wereldwijd.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken