KPN naamsponsor van eDivisie Cup

KPN naamsponsor van eDivisie Cup
  • Sponsoring
  • 17 jan 2019 @ 11:05
  • 9973 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • EvenementOnline gamingeSports

De landelijke competitie van voetbalgame FIFA wordt aangevuld met een open toernooi, de KPN eDivisie Cup. Voor het eerst kunnen amateurs zich meten met de eSport-profs. KPN is naamsponsor en organiseert het toernooi samen met Eredivisie CV.

De KPN eDivisie Cup is een aanvulling op de reeds bestaande eDivisie, waarin professionele spelers van de Eredivisie-clubs het tegen elkaar opnemen in het spel FIFA. De wedstrijden worden voorzien van commentaar uitgezonden via Fox Sports en YouTube en door honderdduizenden liefhebbers gevolgd.

Anders dan bij de eDivisie komen bij de KPN eDivisie Cup ook amateurs in aanmerking voor een plek op het virtuele veld. Alle deelnemers maken kans op een plek in de finale. 'Waarin één verloren wedstrijd niet betekent dat je geen kans meer maakt, maar waar je jezelf altijd opnieuw kunt bewijzen', aldus Yvette Belt van KPN. 'Met deze nieuwe cup willen we de eDivisie toegankelijk maken voor alle amateurspelers in Nederland en brengen we de fans daardoor ook dichter bij hun helden.'

Waarom eDivisie opengesteld?

'Het was een lang gekoesterde wens van ons om de eDivisie open te stellen voor de FIFA community', legt Marc Rondagh van de Eredivisie uit. 'Met de KPN eDivisie Cup krijgen FIFA-fans de kans om zich niet alleen met vrienden en andere voetbalfans te meten, maar ook met de beste FIFA-spelers van Nederland. De KPN eDivisie Cup kan een opstapje zijn naar een carrière als esporter in de eDivisie.'

De KPN eDivisie Cup beslaat vijftien wedstrijddagen en wordt exclusief gespeeld op de PlayStation 4. Tijdens de voorrondes en de kwalificaties in januari, februari en maart nemen de amateurs het online tegen elkaar op. In de voorrondes start iedereen op hetzelfde niveau en in de kwalificatieronde worden de deelnemers gerangschikt in verschillende divisies op basis van hun uiteindelijke score in de voorrondes.

De beste spelers van iedere divisie dringen vervolgens door tot de offline finalerondes, waar ook de profs van de Eredivisieclubs instromen. De eDivisie-spelers kunnen zich geen misstap permitteren, want als ze van een van de amateurs verliezen liggen ze er meteen uit. 

Tickets voor Champions League

De winnaar van de cup krijgt twee eersteklas-tickets voor de Champions League-finale op zaterdag 1 juni in Madrid, inclusief een compleet verzorgde reis. Bovendien wordt de beste amateurspeler persoonlijk voorgesteld bij alle Eredivisie-clubs, waarbij de kans groot is dat hij of zij daadwerkelijk wordt ingelijfd als esporter.

De eDivisie is een initiatief van de Eredivisie CV, in samenwerking met de achttien Eredivisie-clubs, EA Sports, Endemol Shine Nederland en wordt uitgezonden door FOX Sports. Binnen de eDivisie strijden esporters van alle Eredivisieclubs om het kampioenschap in FIFA 19. Voor de Eredivisie en de clubs is de eDivisie een innovatief platform om jongeren te bereiken en de betrokkenheid van bestaande fans bij hun club te vergroten. 

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken