Nieuw sportmarketingbureau JOYConcepts

Nieuw sportmarketingbureau JOYConcepts
  • Sponsoring
  • 14 jan 2019 @ 11:38
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Sportmarketing

Joyce Rommelaar is sportmarketingbureau JOYConcepts gestart. Rommelaar komt van Stichting Jong Ondernemen waar ze sinds 2015 directeur was. ‘We denken in Nederland nog zo traditioneel en weinig innovatief als het over sponsoring gaat.’

Rommelaar heeft in verschillende functies  - van manager marketing en fondsenwerving bij de Johan Cruyff Foundation tot speler in het Nederlands Golf Team U21 -  aan alle kanten van de sponsortafel gezeten. Ze wil nu organisaties verder helpen met passende sponsorships, onderscheidende concepten en activatie hiervan.

Partnerfication

Rommelaar heeft ervaring als brand manager bij verschillende merken als Campina, Sportlife en XyliFresh: ‘Ik wil niet het zoveelste sportmarketingburo in Nederland zijn, in dit toch al kleine (sport)land, maar ik zie dat er nog zoveel kansen onbenut worden gelaten. We denken in Nederland nog zo traditioneel en weinig innovatief als het over sponsoring gaat. Door de jarenlange ervaring aan alle kanten van de sponsortafel en internationale connecties in de sponsorwereld heb ik mijn eigen Partnerfication-model ontwikkeld waardoor de Return on Involvement én Investment voor alle partijen zo hoog mogelijk is. Met dit model zie ik zoveel kansen voor nieuw business voor bedrijven, atleten, maar ook rights-holders.’

Jongeren

Afgelopen jaar heeft het bureau naar eigen zeggen al laten zien dat ze met het succesvolle NK Clubs anders naar de sport- en sponsorwereld kijkt. Daarnaast lopen verschillende innovatieve projecten om bijvoorbeeld jongeren meer in beweging te krijgen. Rommelaar: ‘Voor deze projecten zoeken we nu investeerders en bedrijven die meehelpen om dit product verder te ontwikkelen en in de markt te zetten.’

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken