Red Bull helpt Team Jumbo-Visma met innovaties

Red Bull helpt Team Jumbo-Visma met innovaties
  • Sponsoring
  • 25 jan 2019 @ 13:17
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • MerkenInnovatieSponsorshipSchaatsenPartnership

Team Jumbo-Visma is een partnership aangegaan met Red Bull. Het Oostenrijkse bedrijf wordt per direct de innovatiepartner van de schaatsploeg van coach Jac Orie.

Het schaatsteam krijgt via de ruim 800 sporters en teams die het Oostenrijkse bedrijf wereldwijd ondersteunt, toegang tot kennis, ervaring en faciliteiten die de ploeg helpt te innoveren binnen de schaatssport.

Innoveren met Kjeld Nuis

Red Bull is al meerdere jaren actief in de schaatswereld. Zo wordt Kjeld Nuis al sinds 2012 persoonlijk ondersteund. In 2013 hielp Red Bull de latere Olympisch kampioen met een innovatieve trainingstechniek waarbij Nuis met video-analyse z’n slag en afzet kon optimaliseren. Vorig jaar vestigde Nuis ook een wereldsnelheidsrecord toen ze samen onderzochten hoe hard iemand kan schaatsen in de ideale omstandigheden.

'Ik ben heel blij dat we nu met Red Bull onze hele ploeg een impuls kunnen geven', zegt coach Jac Orie. 'We gaan samen projecten opzetten waarbij de atleten worden geholpen in hun ontwikkeling en training om steeds harder en beter te kunnen schaatsen.'

Grenzen verleggen in schaatsen

Orie verwacht dat er in de toekomst harder geschaatst kan worden door te innoveren op materiaal, techniek en trainingsmethodes. De verwachtingen ten aanzien van Red Bull als partner zijn daarin hooggespannen: 'We zijn nu bezig om te kijken of we samen nog dit seizoen een nieuwe trainingsmethode kunnen toepassen om met een hogere bochtensnelheid te trainen. Dat zou met name ter voorbereiding op wedstrijden in Salt Lake City bijvoorbeeld goed werken.'

Volgens het AD gaan Jumbo-Visma en Red Bull een samenwerking van twee jaar aan. Komend weekend bij het NK sprint en allround prijkt de naam van de nieuwe partner al op de schaatspakken van Jumbo-Visma.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken