Robin Haase toegevoegd aan sponsorplan Peugeot

Robin Haase toegevoegd aan sponsorplan Peugeot
  • Sponsoring
  • 11 jan 2019 @ 18:44
  • 8074 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • SportSponsorshipSportmarketingActivatie

Toptennisser Robin Haase komt het Next Gen Lions-sponsorplan van Peugeot Nederland versterken. De 31-jarige Haase is de onbetwiste nummer één van Nederland en behoort de laatste jaren tot de vijftig beste spelers van de wereld.

De ervaring van Haase is een welkome aanvulling in het Next Gen-tennisprogramma van Peugeot dat erop gericht is om jonge talentvolle tennissers te ondersteunen om de top te behalen.

Next Gen Lions

Begin vorig jaar lanceerde Peugeot Nederland het programma Next Gen Lions. De basis van het programma bestaat uit de ondersteuning van de tennistalenten Tallon Griekspoor (21), Botic van de Zandschulp (23), Tim van Rijthoven (21) en Ryan Nijboer (19) om hun talent verder te kunnen ontwikkelen. Robin Haase is met zijn 31 jaar weliswaar geen aankomend talent meer, maar past uitstekend in de plannen van Peugeot.

Ellis Blasé, manager PR & Sponsoring bij Peugeot Nederland: 'Haase is het gezicht van het mannentennis in Nederland. Speelt op alle Grand Slams, komt uit voor het Davis Cup-team en heeft de mentaliteit van een echte leeuw. Dat past perfect bij ons merk. Binnen ons Next Gen Lions-programma zal hij een mentorrol gaan vervullen. Bovendien zal Haase ook regelmatig op de grootste ATP-toernooien te zien zijn omdat hij op het allerhoogste niveau speelt. Te beginnen volgende week bij de Australian Open en volgende maand ook op het ABN Amro World Tennis Tournament in Ahoy Rotterdam, waar Peugeot als partner aan is verbonden.'

A-merk met tennishistorie

Ook Robin Haase is trots op de samenwerking. 'Peugeot is een A-merk met een tennis-historie. Ik ben dan ook erg trots dat ik daar een klein deel van uit maak', aldus de tennisser. 'Het is voor mij altijd belangrijk dat een sponsoring verder gaat dan alleen reclame maken. De strategie achter het Next Gen-plan is dan ook fantastisch. Op deze manier draagt Peugeot daadwerkelijk bij aan het leveren van nieuwe succesvolle tennissers.'

Door zijn mentor-rol hoopt Haase de vier talenten te kunnen helpen. 'Mijn eigen ambitie is natuurlijk wel ze voorlopig nog wel voor te blijven! Als een echte leeuw geef ik mijn plek in deze roedel niet zo maar uit handen. Daarvoor moet er "gevochten" worden en via deze weg kan ik ook weer wat van de Next Gen-spelers leren.'

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken