Tjitske Benedictus (ING) invloedrijkst in sponsoring

Tjitske Benedictus (ING) invloedrijkst in sponsoring
  • Sponsoring
  • 23 jan 2019 @ 08:17
  • 9579 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • AwardsPersonaliaSponsoring

Tjitske Benedictus, hoofd Sponsoring, Events en Activatie bij ING Nederland, is door SponsorReport uitgeroepen tot de meest invloedrijke persoon in de Nederlandse sponsor-business.

ING had geen gemakkelijk jaar, maar de keuzes van de bank om de purpose door middel van sponsoring te activeren hebben daar volgens de lijstsamenstellers niet onder geleden. 'De langetermijn partnerships die Benedictus heeft afgesloten vormen het beste bewijs dat de bank mensen vooruit wil helpen. In het voetbal is dat het meest zichtbaar. Het is niet eenvoudig in het overvolle voetbaldomein verschil te maken, maar ING lukt dat jaar in jaar uit.'

Dit voetbal-partnership won niet voor niets de gouden SponsorRing in de categorie Lang Lopende Sponsorships, waarmee consistentie en duurvermogen in sponsoring wordt bekroond.

Heineken en KPN

Op de tweede plaats in de lijst van 25 personen staat de nummer 1 van vorig jaar Hans Erik Tuijt, director Global Sponsorships bij Heineken International. Hij wordt gevolgd door Mark Versteegen, directeur Sponsoring van KPN en afgelopen jaar uitgeroepen tot de Sponsoring Personality van 2018. Op nummer vier en vijf staan Marcel Beerthuizen (directeur van Bigplans) en Bob van Oosterhout, directeur van Triple Double. Ook zij voerden de lijst al eens aan.

Hoogste binnenkomer in de lijst is Frits van Eerd, de directeur van supermarktketen Jumbo. Hij debuteert met stip op de tiende plaats. Jumbo is afgelopen jaren opvallend aanwezig in het Nederlandse sponsorlandschap via de sponsoring van Team Jumbo-Visma en Max Verstappen.

Een andere nieuwkomer in de lijst is Remco Barbier op de zestiend plaats. Als hoofd branding van NN Group is hij verantwoordelijk voor diverse partnerships in running, cultuur en muziek.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken