ABN Amro verlengt met Krajicek Foundation en Fonds Gehandicaptensport

ABN Amro verlengt met Krajicek Foundation en Fonds Gehandicaptensport
  • Sponsoring
  • 20 feb 2019 @ 00:28
  • 9731 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • MaatschappijPartnershipSponsorship

ABN Amro heeft rond het World Tennis Tournament in Ahoy twee verwante partnerships verlengd met twee jaar: de Krajicek Foundation en het Fonds Gehandicaptensport. De bank is maatschappelijk partner en hoofdsponsor van de Krajicek Foundation sinds 2003.

Naast de vanzelfsprekende verlenging van het WTT-sponsorship pakte ABN Amro dus extra feestelijk uit rond het succesvolle tennistoernooi. De Krajicek Foundation (van toernooidirecteur Richard Krajicek, links op foto) ontvangt niet alleen een financiële bijdrage, maar krijgt ook steun van bankmedewerkers, in het bijzonder bij het Krajicek Scholarship-programma. Dit programma houdt in dat jongeren uit aandachtswijken in ruil voor een studiebeurs ten minste 100 uur per studiejaar aan sport- en spelactiviteiten organiseren op Krajicek Playgrounds.

Beide partijen organiseren onder meer het ABN Amro Coachingsprogramma, waarbij medewerkers van de bank 'Scholarshippers' voor een periode van zes maanden individueel coachen op verschillende onderwerpen zoals balans werk/privé, persoonlijke effectiviteit of assertiviteit. Daarnaast organiseren beide partners sinds 2015 jaarlijks de Krajicek Life Skills Dag.

Ernst Boekhorst, manager Brand, Sponsoring & Foundation van ABN Amro: 'We zijn al jaren betrokken bij de Krajicek Foundation en verlengen met trots onze samenwerking met nog eens twee jaar. Samen zetten we in op duurzame ontwikkeling van jongeren in aandachtswijken. Dat sluit goed aan bij onze ambitie om het toekomstperspectief van deze jongeren te vergroten.'

Richard Krajicek vult aan: 'Het mooie aan onze samenwerking is dat we constant blijven kijken hoe we elkaar kunnen versterken. Het initiatief vanuit de bank om oude tennisballen in te zamelen om daarmee een nieuwe sportvloer voor een Krajicek Playground aan te leggen is daar een mooi voorbeeld van. Ik kijk uit naar nog meer mooie ontwikkelingen waarmee we kinderen en jongeren in aandachtswijken structureel kunnen blijven ondersteunen.'

ABN Amro verlengt ook met Fonds Gehandicaptensport

Voorafgaand aan de finale van het ABN Amro World Wheelchair Tennis Tournament (WWTT) heeft de bank ook met het Fonds Gehandicaptensport de samenwerking verlengd, in dit geval tot en met 2020.

ABN Amro is één van de founding partners van 1% FairShare, een regeling waarbij het bedrijfsleven wordt gevraagd om minimaal 1 procent bovenop het totale sportsponsoringsbudget te investeren in de gehandicaptensport. Sinds 2007 is de bank betrokken bij het Fonds Gehandicaptensport. Vanuit die samenwerking is er oog voor zowel de top- als breedtesport.

'ABN Amro draagt Fonds Gehandicaptensport al een flink aantal jaren een warm hart toe', reageert Boekhorst. 'De bank gelooft in gelijke kansen voor elke sporter en dus ook voor het sporten met een beperking. Samen met de bijdragen van vele andere bedrijven maken we met de inspanningen van het Fonds het sporten met een beperking zichtbaar en toegankelijk.'

Nike Boor, directeur Fonds Gehandicaptensport: 'Wij zijn trots dat wij de samenwerking met ABN Amro mogen verlengen. In de afgelopen jaren hebben wij gezamenlijk waardevolle projecten voor de gehandicaptensport ondersteund. Geweldig dat wij dit ook in de komende twee jaar samen blijven doen.'

Nike Boor (directeur Fonds Gehandicaptensport, links) en Ernst Boekhorst, ABN Amro. (Foto: Hannie Verhoeven)

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken