Ajax scoort bij Goed Geld Gala

Ajax scoort bij Goed Geld Gala
  • Sponsoring
  • 12 feb 2019 @ 10:19
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • FondsenwervingVoetbalMaatschappijSport

Fans van Ajax hebben in 2018 via de Vriendenloterij een recordbedrag opgehaald van 1,5 miljoen euro. Daarmee was Ajax de meest succesvolle Eredivisieclub op het Goed Geld Gala. De opbrengst komt volledig ten goede aan de jeugdopleiding van Ajax.

Bekende ambassadeurs van goede doelen en clubs kwamen maandag 11 februari in het Scheepvaartmuseum te Amsterdam bijeen voor het Goed Geld Gala. Dit jaar verdeelde de VriendenLoterij onder 54 goede doelen en jeugdopleidingen van clubs, een recordbedrag van 61,6 miljoen euro uit de lotenverkoop van 2018.

'Het is een enorm bedrag dat wij via de VriendenLoterij kunnen bijschrijven, daarvoor wil ik namens Ajax al onze fans bedanken die ons via deze weg steunen', zegt Daïd Ouaali. 'Deze financiële injectie komt ten goede van onze jeugd, daarmee kunnen we op sportpark de Toekomst onze voetbal- en maatschappelijke opleiding verder ontwikkelen. Naast het optimaliseren van alle voetbaltechnische aspecten zal ook geïnvesteerd worden in overige zaken die voor onze jeugdspelers van belang zijn. Zoals bijvoorbeeld in studiefaciliteiten op ‘De School van de Toekomst’, waar in samenwerking met het ROCvA officiële MBO opleidingen behaald kunnen worden.'

Deelnemers van de VriendenLoterij bepalen zelf welk goed doel of welke club zij met hun deelname steunen. Abonnees maken maandelijks kans op de mooiste ervaringen en prijzen, zoals Ajax-merchandise, een exclusieve meet & greet, of het bijwonen van een wedstrijd in de Johan Cruijff ArenA aan de rand van het veld op de speciale ‘VriendenLoterij Field Seats’.

Foto: Kevin Hoogheem (Flickr/CC)

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken