BNP Paribas hoofdsponsor Metropole Orkest
- Sponsoring
- 13 feb 2019 @ 23:38
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MuziekKunst & CultuurSponsorship
- 13 feb 2019 @ 23:38
- Jeroen Mirck
BNP Paribas wordt de exclusieve hoofdsponsor van het Metropole Orkest, een wereldwijd toonaangevend pop- en jazzorkest dat meerdere Grammy Awards heeft gewonnen.
Beide partners hebben dinsdag de intentie uitgesproken om drie jaar verbonden te blijven. BNP Paribas wordt tevens naamgever van de concertserie Future of Jazz.
Daniel Thielemans, CEO BNP Paribas Nederland: ‘We zijn zeer verheugd met het partnership met het Metropole Orkest. BNP Paribas draagt wereldwijd de cultuursector, en in het bijzonder jazz, al geruime tijd een warm hart toe. Met deze samenwerking kunnen we ook in Nederland een bijdrage leveren aan het vergroten van de toegankelijkheid van jazzmuziek en het stimuleren van talent. We zien ontzettend uit naar de samenwerking, mede ook omdat de kernwaarden van het Metropole Orkest nauw aansluiten bij die van BNP Paribas: toewijding, ambitie, creativiteit en het verlangen positief bij te dragen aan de samenleving.’
Future of Jazz
Jan Geert Vierkant, directeur Metropole Orkest: ‘Dit hoofdsponsorschap is bijzonder omdat het echt om de inhoud gaat. BNP Paribas ondersteunt de nieuwe serie Future of Jazz, waarmee een lang gekoesterde wens in vervulling gaat. Jazz is een belangrijk onderdeel van de programmering van het Metropole Orkest, naast wereldmuziek, pop en dance. Daarnaast gaan we bijvoorbeeld leiderschapstrainingen geven waarmee we toegevoegde waarde creëren voor BNP Paribas. Deze twee programmaonderdelen geven aan dat het daadwerkelijk een partnership is.’
Binnen de samenwerking staat jazz als muziekstijl centraal; creatief, innovatief en energiek, maar altijd gecontroleerd en harmonieus. Onder de noemer Future of Jazz brengen de partners bijzondere projecten en samenwerkingsvormen tot stand. Zo lanceren de partners dit jaar de concertserie Future of Jazz by BNP Paribas. Deze concertserie is een halfjaarlijkse concertreeks door heel Nederland, waarbij het Metropole Orkest samenspeelt met aanstormend talent. Daarnaast ontwikkelen de partners bijvoorbeeld samen talent- en leadershipprogramma’s.
Twee decennia jazz-sponsoring
BNP Paribas wil met haar sponsoring een duurzame relatie opbouwen en een positief verschil maken binnen de Nederlandse culturele sector. BNP Paribas ondersteunt al meer dan twintig jaar jazz in al zijn vormen. De sponsoring van het Metropole Orkest vervangt het partnership met het North Sea Jazz Festival, waar BNP Paribas zeven jaar sponsor van was.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
- Heineken hoofdsponsor Amsterdam 750... 27-02-2024
- Emirates start partnerschap met... 26-02-2024
- Exact sponsor WK shorttrack 2024 23-02-2024
- EasyJet komende drie jaar officiële... 21-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing