Menzis en KNLTB werken samen aan preventie

Menzis en KNLTB werken samen aan preventie
  • Sponsoring
  • 18 feb 2019 @ 00:02
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • SportPartnershipMaatschappij

Menzis en tennisbond KNLTB gaan de komende drie jaar intensiever samenwerken om niet alleen jeugd maar ook volwassenen en senioren meer te laten tennissen. Daarbij is gezondheid de leidraad.

Beide partijen gaan samen programma’s ontwikkelen om mensen van alle leeftijden kennis te laten maken met tennis en om ze te motiveren structureel te bewegen. Tijdens het ABN Amro World Tennis Tournament in Rotterdam is de samenwerking met Menzis als maatschappelijk partner bekrachtigd.

Menzis is al sinds 2010 jeugdpartner van de KNLTB. Om kinderen nadrukkelijk te stimuleren structureel te bewegen en te sporten is samen met de KNLTB het programma Menzis Tenniskids@school ontwikkeld. Daarmee maken jaarlijks tienduizend kinderen kennis met tennis en worden ze gestimuleerd dit te blijven doen op een tennisvereniging. De verlenging van het partnership is een teken dat de samenwerking groeit. Menzis en de KNLTB gaan zich nu richten op de gezondheid van elke doelgroep, van jong tot oud.

Gezamenlijke missie

Albert-Jan Smid, manager Commercie KNLTB: 'De missie van de KNLTB om meer mensen meer te laten tennissen, ongeacht hun leeftijd, afkomst, geslacht en met of zonder beperking sluit naadloos aan bij de missie van Menzis. En dat beperkt zich niet alleen tot onze jeugdleden. Het is daarom een logische stap dat we de samenwerking hebben verbreed en projecten starten die zich richten op alle leeftijden.'

Gijs Rotteveel, directeur Commercie bij Menzis: 'Vanuit onze maatschappelijke rol willen wij mensen stimuleren in hun ‘Leefkracht’. Want mensen die genoeg bewegen en sporten voelen zich gemiddeld beter en zitten lekkerder in hun vel. Tennis leent zich bij uitstek om op elk niveau, van jong tot oud te spelen. De samenwerking met de KNLTB heeft al bewezen dat we gezamenlijk meer kinderen door middel van tennis kunnen laten bewegen. Het is onze ambitie om dit via nieuwe projecten ook voor de volwassenen en senioren te bewerkstelligen.'

SamenGezond

Voor de jeugd wordt de samenwerking op Menzis Tenniskids School verder uitgebreid met de ambitie om meer steden, meer scholen en meer kinderen in het programma te krijgen. Volwassenen krijgen via het platform SamenGezond een steuntje in de rug, het helpt hen keuzes te maken om gezond te leven, doelen te halen en het maximale uit het leven te halen. Rotteveel: 'Met de vernieuwde samenwerking werken we nu aan de gezondheid van elke generatie, ook de doelgroep van 18 tot 60 jaar. We geven tips om beter te bewegen, slapen, ontspannen en eten. Ook gaan we inhoudelijke artikelen publiceren. Je wil gaan tennissen, hoe kun je dat gaan doen? Hoe voorkom je blessures? We zijn nu met de KNLTB in gesprek om via SamenGezond senioren te stimuleren (frequenter) de tennisbaan op te gaan. Veel haken af in de klasse 45+, bijvoorbeeld door blessures. Het is onze gezamenlijk ambitie om de uitstroom te reduceren.'

Bij de senioren wordt ook de samenwerking met het Nationaal Ouderenfonds gezocht en introduceert de KNLTB in samenwerking met Menzis en het Nationaal Ouderenfonds OldStars Tennis, waarbij in een aangepaste vorm getennist kan worden, zodat tennis voor nog meer ouderen bereikbaar wordt.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken