Eredivisie sluit deal met BrandLoyalty

Eredivisie sluit deal met BrandLoyalty
  • Sponsoring
  • 2 mrt 2019 @ 12:29
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • ActivatieVoetbalPartnershipFood

BrandLoyalty, wereldwijd marktleider in loyaliteitsprogramma’s voor food-retail, heeft een overeenkomst getekend met Eredivisie Media & Marketing (EMM) voor een partnership met de Eredivisie.

De deal loopt tot 2021 en geeft BrandLoyalty exclusieve rechten om Eredivisie-gerelateerde loyaliteitsprogramma’s aan te bieden aan de Nederlandse retailmarkt. 

De samenwerking komt voort uit de succesvolle relatie die eerder dit jaar is ontstaan bij de lancering van de voetbalplaatjesactie, een loyaliteitsprogramma gebaseerd op de Eredivisiespelers. Binnen dit loyaliteitsprogramma konden klanten van Albert Heijn plaatjes sparen van hun favoriete Eredivisiespelers en sterspelers uit het Nederlands vrouwenelftal.

Voetbal verbinden met retail

Rick Swinkels, Chief eXperience Officer bij BrandLoyalty: 'Onze programma’s brengen entertainment naar de winkelvloer en voegen iets toe voor klanten, wat zorgt voor verandering in hun koopgedrag. We zijn blij onze relatie met de Eredivisie te kunnen formaliseren en zo het Nederlandse voetbal middels loyalty met retail te verbinden. Met talrijke successen in de Nederlandse markt op onze naam, zijn we verheugd het aanbod voor onze retailklanten verder uit te breiden met spaarprogramma’s rondom de Eredivisie.'

Alex Tielbeke, directeur Eredivisie: 'Brandloyalty’s expertise in de retail- en loyaliteitsmarkt creëert nieuwe en uitdagende kansen voor de Eredivisie. We kijken ernaar uit de voordelen van deze samenwerking te delen met fans van de Eredivisie. De voetbalplaatjes-actie is daarvan een uitstekend voorbeeld.'

Stervoetballers en loyalty-concepten

De Eredivisie, de hoogste professionele Nederlandse voetbalcompetitie, staat bekend om de hoge kwaliteit van de jeugdopleidingen en als een broedplaats voor voetbalsterren in de dop. Onder anderen stervoetballers als Zlatan Ibrahimovic, Arjen Robben, Luis Suárez en Memphis Depay hebben zich in de Eredivisie ontwikkelt tot wereldspelers.

BrandLoyalty is wereldleider in loyaliteitsprogramma’s voor food retail. Het bedrijf maakt innovatieve, op maat gemaakte loyalty-concepten voor retailers. BrandLoyalty is actief in vijftig landen, ondersteunt klanten vanuit twintig kantoren in Europa, Azie, Afrika en de VS.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken