KLM in zee met Eye Filmmuseum

KLM in zee met Eye Filmmuseum
  • Sponsoring
  • 8 mrt 2019 @ 13:29
  • 18953 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • PartnershipKunst & CultuurFilmBioscoop

KLM wordt partner van Eye Filmmuseum in Amsterdam. Beide partijen gaan samenwerken op het gebied van restauratie en digitalisering van een prominente collectie beelden van de vroege luchtvaart.

Dit partnership krijgt een heel concrete invulling: het vertonen van oude en nieuwe bewegende beelden en films in de vernieuwde KLM Crown Lounge op Schiphol en aan boord bij KLM-vluchten. 

In 1919 vond op de plek waar nu het filmmuseum staat, de Eerste Luchtverkeer Tentoonstelling Amsterdam plaats. Een evenement dat maar liefst een half miljoen bezoekers trok. 

Aangespoord door dit luchtvaartenthousiasme is destijds de Nederlandse luchtvaart ontstaan door de oprichting van KLM, Fokker en het Nederlands Lucht- en Ruimtevaartcentrum (NLR, voormalig SLR). De eerste fabriek van Fokker werd gebouwd op het voormalige tentoonstellingsterrein in Amsterdam-Noord, waar het NLR voor de technologische ondersteuning zorgde. Ter ere van de jubilerende partijen vindt op 14 maart 2019 het evenement ‘100 jaar luchtvaart in Nederland’ plaats in Eye, waarbij Zijne Majesteit Koning Willem Alexander ook aanwezig zal zijn. 

Sandra den Hamer, directeur Eye Filmmuseum: ‘Wij zijn ontzettend blij met het partnership met KLM en trots dat 100 jaar Nederlandse luchtvaart bij ons gevierd wordt. We kijken uit naar de inhoudelijke samenwerking met KLM. Eye is een pionier in Amsterdam-Noord en we herkennen die pioniersmentaliteit in KLM. KLM opende de wereld voor veel Nederlanders, net zoals Eye dat probeert te doen door het vertonen van prachtige films uit de hele wereld.’

Foto: Mariano Mantel (Flickr/CC)

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken