KNZB wil eigen markt verbreden met Mijnzwemcoach
- Sponsoring
- 7 mrt 2019 @ 10:09
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - SportActivatieApps
- 7 mrt 2019 @ 10:09
- Jeroen Mirck
De KNZB heeft zijn platform Mijnzwemcoach vernieuwd. Hiermee gaat de zwembond zich nog nadrukkelijker richten op de ongebonden zwemmer, één van de pijlers van de zwembond.
Mijnzwemcoach.nl verwierf de afgelopen jaren vooral bekendheid door de populaire 12-weekse KNZB borstcrawlcursus. Deze werd de afgelopen drie jaar gevolgd door maar liefst zesduizend zwemmers in één van de negentig aangesloten zwembaden. In een tijd van toenemend individualisme in de sport, richt Mijnzwemcoach zich met succes volledig op de zwemmer die zijn baantjes wil trekken op een moment dat het hem uitkomt. Het platform richt zich op drie verschillende trainingsvormen: begeleid trainen, zelfstandig trainen en gericht trainen. De vertrouwde borstcrawlcursussen, onder leiding van gekwalificeerde KNZB-trainers, worden uiteraard ook voortgezet.
Op het nieuwe platform wordt de nadruk meer gelegd op het zelfstandig trainen middels trainingsschema’s en techniekvideo’s. Zo traint iedere zwemmer met persoonlijke schema’s, die zijn afgestemd op zijn of haar niveau. Zwemmers kunnen zich ook tijdens specifieke zwemclinics verbeteren. De KNZB organiseert vanuit Mijnzwemcoach clinics met thema’s als triatlon, voeding, yoga, openwaterzwemmen.
Floor van den Nieuwenhoff, projectleider Mijnzwemcoach bij de KNZB: 'Met dit vernieuwde platform willen we de recreatieve en prestatieve zwemmers in Nederland nog beter bedienen. Beginnende triatleten of banenzwemmers kunnen met Mijnzwemcoach aan de slag om hun zwemtechniek en conditie te verbeteren. En dat binnen de juiste trainingsvorm en -tijd die bij hen past. De één volgt eerder een cursus in groepsverband, terwijl de ander liever zelf aan de slag gaat met online trainingsprogramma’s.'
Ben Mansvelder, manager marketing, communicatie en partnerships bij de KNZB: 'Met Mijnzwemcoach bieden we de zwembranche een unieke kans om de - nu nog - ongebonden zwemmer te binden aan de zwemsport. Met de online e-learningmodule word je gestimuleerd om de training in de praktijk te brengen, bij het zwembad bij jou om de hoek. Zo is dit niet een product van alleen de KNZB, maar een product voor heel zwemmend Nederland.'
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Premier Padel Rotterdam gesponsord... 23-04-2024
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing