FC Utrecht zet eenmalig mantelzorgers op shirt

FC Utrecht zet eenmalig mantelzorgers op shirt
  • Sponsoring
  • 25 apr 2019 @ 10:03
  • 13050 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • VoetbalMaatschappij

FC Utrecht speelde woensdag tegen Fortuna Sittard niet met het logo van de hoofdsponsor Zorg van de Zaak op het shirt, maar met namen van mantelzorgers. Zo wil de club aandacht vragen voor hun verhaal.

Elke speler had een eigen mantelzorger. Verdediger Sean Klaiber speelde bijvoorbeeld voor Leo, die na afloop van de wedstrijd het shirt gesigneerd mee naar huis kreeg. 

Ook waren ruim zeventig mantelzorgers aanwezig in het stadion. Zij werden speciaal voor de gelegenheid toegezongen door zanger René Schuurmans met het lied 'Laat de zon in je hart'. Een aantal mantelzorgers kreeg ook een VIP-behandeling. 

Aandacht voor mantelzorgers

'Een mooie gelegenheid voor hen om zich te ontspannen, want het blijkt dat mantelzorgers zichzelf vaak vergeten. Werk en zorg voor een ander krijgen bijna altijd prioriteit', aldus Dorothee van Vredenburg, CEO van Zorg van de Zaak. 

Met de actie willen FC Utrecht en sponsor Zorg van de Zaak benadrukken dat mantelzorgers belangrijk werk doen, maar dat ze ook aan zichzelf moeten denken. Zij cijferen zich soms bewust of onbewust weg, met de kans dat ze zelf gezondheidsklachten krijgen. Een op de acht werkende Nederlanders is mantelzorger.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken