Kia sponsort oma die League of Legends speelt
- Sponsoring
- 26 apr 2019 @ 14:34
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - Online gamingInfluencermarketingCampagneseSports
- 26 apr 2019 @ 14:34
- Jeroen Mirck
Kia haakt in op eSports-fenomeen League of Legends. Samen met XXS Amsterdam ontwikkelde de autofabrikant de Sweet2Annie1-campagne: een lieve oma die als beginner 'LoL' speelt, streamt op Twitch en namens Kia vijftig kaarten weggeeft voor de League Of Legends European Championship in Ahoy.
Maaike Aarts, manager Communicatie en PR van Kia: 'Toen we eind januari hoorden dat Kia Motors partner werd van de European Championship League of Legends en de finales in Nederland zouden plaatsvinden, zijn we ons eerst in de insights van het spel gaan verdiepen om zo te kijken hoe we de partnership relevant voor de doelgroep konden maken.'
Door in de game community en de Twitch-kanalen te duiken, bleek dat tussen League of Legends-spelers in een team en met name tegen beginnende spelers regelmatig negatieve communicatie plaatsvindt. Als partner van League of Legends werd dat voor Kia, met core-value respect, de uitdaging.
Door de gamers van League of Legends te challengen op hun gedrag, is Kia een heel lieve speler gaan sponsoren: Sweet2Annie1. Oma Annie streamde op haar eigen Twitch-kanaal waar zij als beginner de hulp van kijkers en gamers nodig had. En haar lieve benadering werkte. Waar normaal beginners vaak worden weggezet met hard taalgebruik, kreeg Annie positieve feedback, hulp en de liefste aanmoedigingen. Niet alleen in-game, maar ook via de chatbox op haar Twitch-kanaal.
Zo werd Annie de ‘sweetest’ League of Legends-speler ooit en zij maakte zo de grootste online game een beetje liever en toegankelijker. Drie dagen lang was het Twitch-kanaal van Sweet2Annie1 het best bekeken League of Legends streaming kanaal in Nederland en het top-5 snelst groeiende kanaal van League of Legends in Nederland.
Credits
Opdrachtgever: Kia Motors Nederland B.V.
Bureau: XXS Amsterdam
Verantwoordelijk bij Kia: Maaike Aarts (PR) en Iris Koorn (marketing)
Creatives: Barend Stegeman, Wessel Beumer
Creative Director: John de Vries
Head of Strategy: Joram Helmer
Design Director: Robert-Jan Hoesman
Video & Sound Editor: Pieter Bokhorst
Animator: Jeroen Feenstra
Account Director: Ward Enckhof
Account Manager: Lisa Been
Creative Producer: Josien de Heul
Technical Support: Jerry Winkel
Game consultant: Koen Schobbers (KoenZ)
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
- Philips stadion podium voor Philips... 22-03-2024
- FC Emmen vraagt aandacht voor... 20-03-2024
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing