Kia sponsort oma die League of Legends speelt

Kia sponsort oma die League of Legends speelt
  • Sponsoring
  • 26 apr 2019 @ 14:34
  • 20956 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • Online gamingInfluencermarketingCampagneseSports

Kia haakt in op eSports-fenomeen League of Legends. Samen met XXS Amsterdam ontwikkelde de autofabrikant de Sweet2Annie1-campagne: een lieve oma die als beginner 'LoL' speelt, streamt op Twitch en namens Kia vijftig kaarten weggeeft voor de League Of Legends European Championship in Ahoy.

Maaike Aarts, manager Communicatie en PR van Kia: 'Toen we eind januari hoorden dat Kia Motors partner werd van de European Championship League of Legends en de finales in Nederland zouden plaatsvinden, zijn we ons eerst in de insights van het spel gaan verdiepen om zo te kijken hoe we de partnership relevant voor de doelgroep konden maken.'

Door in de game community en de Twitch-kanalen te duiken, bleek dat tussen League of Legends-spelers in een team en met name tegen beginnende spelers regelmatig negatieve communicatie plaatsvindt. Als partner van League of Legends werd dat voor Kia, met core-value respect, de uitdaging.

Door de gamers van League of Legends te challengen op hun gedrag, is Kia een heel lieve speler gaan sponsoren: Sweet2Annie1. Oma Annie streamde op haar eigen Twitch-kanaal waar zij als beginner de hulp van kijkers en gamers nodig had. En haar lieve benadering werkte. Waar normaal beginners vaak worden weggezet met hard taalgebruik, kreeg Annie positieve feedback, hulp en de liefste aanmoedigingen. Niet alleen in-game, maar ook via de chatbox op haar Twitch-kanaal.

Zo werd Annie de ‘sweetest’ League of Legends-speler ooit en zij maakte zo de grootste online game een beetje liever en toegankelijker. Drie dagen lang was het Twitch-kanaal van Sweet2Annie1 het best bekeken League of Legends streaming kanaal in Nederland en het top-5 snelst groeiende kanaal van League of Legends in Nederland.

Credits

Opdrachtgever: Kia Motors Nederland B.V.

Bureau: XXS Amsterdam

Verantwoordelijk bij Kia: Maaike Aarts (PR) en Iris Koorn (marketing)

Creatives: Barend Stegeman, Wessel Beumer

Creative Director: John de Vries

Head of Strategy: Joram Helmer

Design Director: Robert-Jan Hoesman

Video & Sound Editor: Pieter Bokhorst

Animator: Jeroen Feenstra

Account Director: Ward Enckhof

Account Manager: Lisa Been

Creative Producer: Josien de Heul

Technical Support: Jerry Winkel

Game consultant: Koen Schobbers (KoenZ)



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken