Kornuit steunt festival-podcast Bakkie Bakkie

Kornuit steunt festival-podcast Bakkie Bakkie
  • Sponsoring
  • 11 apr 2019 @ 12:17
  • 19426 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • MuziekSponsorshipEvenementActivatie

Kornuit en de podcasters van Bakkie Bakkie brengen samen dit jaar vier podcasts uit onder de noemer 'Festival-specials'. Met deze podcast worden luisteraars wegwijs gemaakt in het aanbod van de talloze evenementen in Nederland.

Waar moet je naartoe dit festivalseizoen en welke artiesten of stages mag je op deze festivals echt niet missen? Je hoort het allemaal in de Bakkie Bakkie x Kornuit Festivalspecial. De vier podcasts zullen gedurende het festivalseizoen verspreid worden met de eerste uitzending op woensdag 10 april.

Festivalorganisator te gast

Per special worden kort de tofste festivals in die betreffende periode besproken en staat er één festival centraal. In de podcast wordt er gesproken met de mensen achter het festival en komt er een artiest langs die een link heeft met het desbetreffende festival. In de eerste aflevering staat Drift Festival centraal en spreken de heren van Bakkie Bakkie met Brent Rozendaal (één van de mannen achter Drift) en Niels Nieuborg van Arp Frique.

Drift is een van de eerste festivals die een samenwerking aanging met Kornuit. Kornuit werkt al jaren samen met Drift en gaat dit jaar voor het eerst een eigen live stage hosten op het festival genaamd Magia. Vanaf vandaag is de eerste aflevering van de Festivalspecial te luisteren via iTunes, Soundcloud en Spotify.

Kornuit steunt Bakkie Bakkie

Sinds het begin van dit jaar sponsort Kornuit de reguliere podcast-uitzendingen van Bakkie Bakkie en daarbij is de nieuwe Festivalspecial de kers op de taart. Het is voor het eerst dat Kornuit op deze manier (door middel van podcasts) zijn doelgroep wil bereiken en wil laten zien wat er allemaal staat te gebeuren op Kornuit festivals. Kornuit is vanaf zijn ontstaan al onlosmakelijk verbonden aan de festival-scene.

Het biermerk heeft in de afgelopen jaren een nauwe samenwerking opgebouwd met festivals als DGTL, Best Kept Secret, Drift om te Dansen, Appelsap Lentekabinet en vele andere muziekfestivals. De samenwerking met Bakkie Bakkie tijdens én buiten het festivalseizoen sluit hier perfect bij aan. De Bakkie Bakkie-podcasts zijn elke maand te beluisteren via iTunes, Soundcloud en Spotify. De volgende Festivalspecials zullen in de lente en de zomer te luisteren zijn.

Christian Camps, Brand Manager Kornuit: 'Met Kornuit zijn we altijd op zoek naar nieuwe manieren om onze doelgroep te bereiken. Een doelgroep die zich bovengemiddeld veel online begeeft en een voorkeur heeft voor het opdoen van ervaringen op bijvoorbeeld festivals. Een festival-podcast starten met Bakkie Bakkie, jongens die zelf hun strepen verdiend hebben op het gebied van elektronische muziek en festivals, sluit hier daarom perfect bij aan. Ook biedt dit ons de mogelijkheid om onze doelgroep in de voorbereiding van het festivalseizoen extra achtergrondinformatie over festivals te geven. Op deze manier willen we onze activatie op festivals nog relevanter maken.'

Justin Verkijk, Bakkie Bakkie: 'We vinden het te gek om met een mooi merk als Kornuit samen te mogen werken. Ze investeren in onze scene en houden net als wij van goede muziek. De Festivalspecials zijn een feest om te maken, en daar waren we zonder Kornuit nooit zo snel mee begonnen.'
 

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken