Ronald van Liemt partnership-manager Sail

Ronald van Liemt partnership-manager Sail
  • Sponsoring
  • 3 apr 2019 @ 09:43
  • 12162 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • PersonaliaSponsoringEvenementPartnership

Ronald van Liemt gaat aan de slag als partnership-manager bij de organisatie van Sail 2020. Voorheen werkte hij onder meer als sponsormanager bij Aegon en NOC*NSF.

'We gaan specifiek op zoek naar bedrijven die nu de vooroplopende en grensverleggende aanjagers van onze samenleving zijn', vertelt Van Liemt op de website van Sail 2020. 'Zeg maar de ‘Tall Ships’ van vandaag de dag. De kunst is om passende sponsoren en zakelijke partners te vinden en te begeleiden, die graag willen meewerken aan en genieten van de komende jubileumeditie van Sail.'

Voor Van Liemt is Sail Het een uniek event. 'De inspirerende Tall Ships geven de gedurfde handelsgeest van weleer weer. Trotse bedrijven kunnen hun innovatieve ondernemingszin presenteren tijdens Sail en hun relaties uitnodigen in een heel aansprekend decor. De juiste sponsoren kunnen écht een bijdrage leveren aan Sail en daarnaast daar zelf met goede activatie ook heel veel aan hebben.'

Hoe ga je je ervaring en achtergrond gebruiken ten gunste van Sail-partners?

'Sponsoring is de rode draad in mijn werkzame leven. Als zakelijk dienstverlener bij ATP heb ik heel intens de wensen van de sponsoren leren kennen. Als hoofd Sponsoring van Aegon heb ik me de veeleisendheid van de succesvolle sponsor eigen gemaakt. En als sponsormanager bij NOC*NSF leerde ik waar effectief partnership om zou moeten draaien. Het aangaan en uitbouwen van de juiste partnerships en het ontwikkelen van werkende proposities is cruciaal voor het welslagen van een event. Het omvangrijke netwerk dat ik de laatste 25 jaar heb opgebouwd, zal me bij deze functie zeker van pas komen.'

Hoe belangrijk zijn partnerships voor Sail?

'Zonder zakelijke partnerships kan een evenement als Sail niet gehouden worden. Sail is voor iedereen vrij toegankelijk, per sloepje op het water of wandelend langs de kades. Miljoenen mensen bezoeken zo SAIL. Sponsoren en zakelijke partners zorgen door hun financiële bijdragen dat dat mogelijk is. Daarnaast zorgen de partners ook voor kennis, materiaal en communicatiekracht. En moeten wij ervoor zorgen dat die bedrijven hun investering ook ruim terug krijgen qua exposure of hechtere verbondenheid met hun belangrijkste doelgroepen. Gezien de impact en de uitstraling van het evenement ben ik ervan overtuigd dat we ook deze editie weer veel grensverleggende en innovatieve bedrijven aan ons kunnen binden. Uiteraard willen we de samenwerking met de partners van de vorige editie graag voorzetten en gaan we op zoek naar nieuwe passende partnerships.'

Wat is je doel?

'Sail is een prachtig tot ieders verbeelding sprekend evenement, het gaat over het lef en de durf van ondernemen, over de wil om grenzen te verleggen en over de kunst van verbinden. Mijn doel is om dat samen te brengen in al onze partners en sponsoren. Samen moeten we een passende showcase kunnen laten zien op Sail. “De hele wereld verbinden” is bij deze komende jubileum-editie het centrale thema. Dat moet veel bedrijven toch inspireren. Als die bedrijven tijdens Sail Amsterdam 2020 échte verbindingen voor het leven tot stand hebben gebracht, is mijn doel bereikt.'

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken