Sanquin activeert #MyFirstBlood in Ahoy

Sanquin activeert #MyFirstBlood in Ahoy
  • Sponsoring
  • 17 apr 2019 @ 16:34
  • 16447 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • PromotieEvenementActivatieeSports

Sanquin heeft met succes in Ahoy zijn campagne #MyFirstBlood geactiveerd tijdens de Europese finales van de game League of Legends. Deze actie met Riot Games en 2Basics leverde bovendien een wereldrecord op: de meeste bloedgroepen bepaald op één event.

Zevenhonderdvijftig bezoekers van het event kregen via een vingerprik inzicht in hun bloedgroep. Het vestigen van het wereldrecord is een activatie rondom de samenwerking tussen Sanquin en Riot Games, de ontwikkelaar van de game League of Legends. Het is voor het tweede jaar op rij dat de twee organisaties samenwerken om nieuwe generaties te werven als bloeddonor. Het partnership wordt begeleid door 2Basics Marketing & Sports.

Honderden gamefans geprikt

Voordat de gamefans Ahoy binnenstapten, was alle aandacht gevestigd op de 14-meter lange mobiele afname-locatie van Sanquin, voor de League of Legends-finales speciaal bedrukt met de helden uit de game. Gamers uitgenodigd om in deze 'MAL' hun bloedgroep te laten bepalen. Vanaf de opening van de Sanquin-truck stonden gamers in de rij voor hun vingerprik.

Sanquin is altijd op zoek naar een nieuwe generatie donors. Dit gebeurde afgelopen weekend met de wereldrecordpoging, waarbij jongeren informatie kregen over hun eigen bloed. Daarnaast werden tijdens het event bezoekers opgeroepen om zich te registreren via de speciale actie-pagina Myfirstblood.nl.

Sanquin bespreekbaar maken

LoL-fans die hun bloed lieten testen, ontvingen na hun keuring een Vladimir-champion, een karakter uit de game. Deze gift had als doel om Sanquin en het geven van bloed ook bespreekbaar te maken en houden in deze relatief nieuwe doelgroep.

Jaarlijks hebben duizenden mensen bloed nodig om in leven te blijven. Daarvoor is Sanquin afhankelijk van de bloeddonaties van duizenden donoren. Om ook tijdens de zomermaanden de continuïteit te bewaken heeft de organisatie altijd nieuwe donors nodig. Sanquin haakt met deze campagne in op de intensieve verbinding in de game-community.

Riot Games is de uitgever van het spel League of Legends, al jaren een van de meest gespeelde en bekeken spellen in de wereld, met meer dan 100 miljoen actieve spelers per maand. Via de samenwerking met Sanquin draagt Riot bij aan een maatschappelijk relevant doel.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken