Sponsoring NN Running Team met drie jaar verlengd

Sponsoring NN Running Team met drie jaar verlengd
  • Sponsoring
  • 5 apr 2019 @ 15:03
  • 12918 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • SponsorshipSportmarketingSport

Het NN Running team bestaat twee jaar en dat is gevierd: NN Group en Global Sports Communication hebben de samenwerking met het hardloopteam verlengd met drie jaar tot eind december 2022.

Het NN Running Team is het eerste professionele loopteam ter wereld en heeft in de afgelopen twee jaar veel sportieve successen geboekt: 112 overwinningen, zes World Marathon Major-overwinningen, drie wereldtitels, twee Europese en drie wereldrecords.

Atleten uit vijftien verschillende landen, waaronder de Nederlander Abdi Nageeye en de snelste marathonloper ter wereld Eliud Kipchoge, maken deel uit van het NN Running Team en krijgen daarmee toegang tot coaching, medische begeleiding en ondersteuning op het gebied van voeding.

Jos Hermens, directeur Global Sports Communications: 'Mijn droom was een professioneel loopteam beginnen. Als ik nu de enorme vooruitgang zie van het NN Running Team overtreft dat mijn stoutste verwachtingen. Het team verandert het wereldwijde atletiek-landschap. De positieve respons die ik heb gekregen van atleten, fans en organisatoren maakt me nederig. NN Group heeft laten zien dat ze een goede partner zijn. Door het verlengen van hun ondersteuning tot eind 2022 kan het NN Running Team verder bouwen.'

Sterke match

Remco Barbier, Head of Branding bij NN Group: 'De sterke match tussen de twee merken en de atleten zorgen voor bijzondere loopprestaties en waardevolle publiciteit. We moedigen andere commerciele teams aan om te participeren in de competitie in een gezamenlijke poging het gezicht van de sport te veranderen.'

Behalve een jaarboek werd bij de presentatie ook de nieuwe kleding van het Nike NN Running Team onthuld. Dit tenue zal voor het eerst worden gedragen tijdens de komende NN Marathon Rotterdam op 7 april. Daar is de Nederlander Nageeye een van de deelnemers.



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken