Twente-sponsor Grolsch komt met kampioensbier
- Sponsoring
- 23 apr 2019 @ 11:05
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - VoetbalMerken
- 23 apr 2019 @ 11:05
- Jeroen Mirck
Sponsor Grolsch viert het kampioenschap van FC Twente met een speciaal kampioensbier. De blikjes zijn nu al in de handel en bevatten een kort gedicht van tv-presentator en Twente-supporter Erik Dijkstra.
In een paar zinnen omschrijft Dijkstra het karakter van de supporters. Met het blik brengt de brouwer, die onlangs nog zijn partnership met FC Twente verlengde met tien jaar, een ode aan de twaalfde man.
Na één jaar in de Eerste Divisie keert FC Twente terug naar de Eredivisie. Een seizoen dat zich met name kenmerkt door de massale steun die de club van de supporters heeft ontvangen. Dit was voor Grolsch de reden om een speciaal FC Twente-blik te introduceren. 'Bij elke thuis- en uitwedstrijd wordt Twente in grote getalen gesteund. Dat terwijl de club momenteel één van de moeilijkste periodes in haar bestaan meemaakte. Met het blik willen we een ode maken aan de supporters, die keer op keer karakter tonen.'
Twente komt eraan
Op de voorzijde van het blik prijkt het logo van FC Twente met groot daarop de tekst ‘Twente komt eraan’. Een veelgehoorde leus vanaf de tribunes, waarmee de terugkeer naar de Eredivisie wordt aangekondigd. Op de achterzijde staat een kort gedicht, geschreven door 'bekende Tukker' Erik Dijkstra. In de tekst brengt hij een ode aan de supporters die in mooie én minder mooie tijden achter hun club zijn blijven staan.
Wie het Oosten verlaat
ziet de tekst ‘Wij zijn Twente’
op een viaduct geschreven.
Waarom dat je altijd zo ontroert
kun je niet uitleggen.
Het is een stuk van je leven.
Het is onze club die omviel
het zijn de supporters die bleven staan.
Het is de reden dat we wéér kampioen zijn.
Twente komt eraan.
Het kampioensblik (50 centiliter) is vanaf deze week bij diverse supermarkten en slijterijen in het supportersgebied van FC Twente te verkrijgen. De verkoopprijs van het blik is gelijk aan de reguliere prijs van een dergelijk blik Grolsch-pilsener. De brouwer waarschuwt alvast: 'De blikken zijn geproduceerd in beperkte oplage, dus op is op!'
Lees ook onze sponsor-analyse van FC Twente
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Premier Padel Rotterdam gesponsord... 23-04-2024
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing