Windsurfer Dorian van Rijsselberghe oceaan-ambassadeur WWF
- Sponsoring
- 5 apr 2019 @ 11:46
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - SportMaatschappijEndorsement
- 5 apr 2019 @ 11:46
- Jeroen Mirck
Tweevoudig olympisch kampioen Dorian van Rijsselberghe surft het Europees Kampioenschap in Mallorca met de wereldberoemde panda van het Wereld Natuur Fonds op zijn zeil. Hij is benoemd toto 'oceanen-ambassadeur' van WWF.
Naast de panda voert Van Rijsselberghe ook de WWF-slogan: 'Be one with nature.' Als wereldwijde oceaan-ambassadeur gaat hij zich samen met WWF inzetten voor het leven in zee. Dat maakten de surfer en de internationale natuurorganisatie bekend voorafgaand aan het EK.
Dorian van Rijsselberghe: 'Als maatschappij moeten we nadenken over hoe we de wereld achterlaten voor de volgende generaties. Als topsporter kom ik voor mijn trainingen en wedstrijden op de mooiste locaties over de hele wereld. Ik wil dat mijn kinderen later ook van deze prachtige wereld kunnen genieten. Dat ik mijn bekendheid daarvoor kan en mag inzetten is fantastisch.'
Plasticvervuiling
Stephanie Verbeek, hoofd van het Oceanenprogramma van WWF: 'De gevolgen van de plasticvervuiling zijn overal ter wereld zichtbaar en het leven in zee wordt steeds meer bedreigd. Bewustwording en publieke druk zijn cruciaal om het tij te keren. Met Dorian als oceanen-ambassadeur kunnen we wereldwijd nog meer bereiken.'
Van Rijsselberghe: 'Sinds 2014 verzet ik me openlijk tegen wegwerpplastic, maar alleen roepen wat we niet moeten doen is voor mij onvoldoende. Ik wil juist ook graag aandacht vragen voor andere initiatieven. Zoals natuurherstel op bijvoorbeeld de Noordzee maar ook meer beschermde zeegebieden en aandacht voor de bedreigde soorten die in de zee leven.'
Palma de Mallorca
Van Rijsselberghe: 'We hebben bewust gekozen om voor het eerst hier in Palma de Mallorca te varen met WWF in het zeil. Het plastic is hier een groot probleem terwijl veel mensen dat niet weten. De ingesloten ligging van de Middellandse Zee in combinatie met een hoeveelheid plastic vergelijkbaar met zo’n 66.000 volle vuilniswagen per jaar die in de Middellandse Zee belandt, zorgen ervoor dat plastic zich hier ophoopt. Het zijn niet alleen de lokale mensen maar juist ook wij, de toeristen die het gebied bezoeken. Ik schrok toen ik hoorde dat het zwerfvuil met 40 procent toeneemt door de toeristen. Dat kan toch niet de bedoeling zijn, we zijn hier te gast.'
Het Europees Kampioenschap van 7 t/m 13 april is voor Van Rijsselberghe geen piekevenement dit jaar. 'Ik moet het zien als een stap in mijn opbouw, want het WK in september is waar het dit jaar allemaal om draait.' Aldus Van Rijsselberghe in zijn eigen blog. Op het WK in september gaat de selectiestrijd om een Olympisch ticket verder tussen Van Rijsselberghe en trainingspartner Badloe.
Het komende jaar gaan de windsurfer en de natuurorganisatie op verschillende momenten gezamenlijk aandacht vragen voor schone zeeën, zoals op het allereerste watersport- en muziekfestival Waves op Texel in juni. Dit is een initiatief van Van Rijsselberghe.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
- Philips stadion podium voor Philips... 22-03-2024
- FC Emmen vraagt aandacht voor... 20-03-2024
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing