AgriBioSource nieuwe hoofdsponsor Graafschap

AgriBioSource nieuwe hoofdsponsor Graafschap
  • Sponsoring
  • 17 mei 2019 @ 16:05
  • 14307 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • VoetbalSponsorship

De Graafschap strijdt komende week in de nacompetitie tegen degradatie uit de Eredivisie, maar dat weerhoudt AgriBioSource Europe er niet van om hoofdsponsor te worden van de voetbalclub uit Doetinchem.

AgriBioSource zal met ingang van het komende seizoen als trotse hoofdsponsor prijken op het shirt van Eredivisionist De Graafschap. Al reeds meerdere jaren is dit van oorsprong Doetinchems bedrijf als sponsor betrokken bij de club. Nu is het ook tijd om deze duurzame relatie verder uit te bouwen en de club ook de komende jaren te ondersteunen. En dat willen zij niet alleen financieel doen.

AgriBioSource, in de volksmond ABS genoemd, wil samen met De Graafschap ook maatschappelijk betrokken zijn. Algemeen directeur van ABS, Sjoerd Hermsen, zegt daarover: "De Graafschap is een echte Achterhoekse voetbalclub. Daar spelen niet alleen sportieve prestaties een grote rol. De club is zich al jaren bewust van de maatschappelijke functie die zij vervult in de regio en daar willen wij bij helpen. Die maatschappelijke betrokkenheid laat zich niet alleen zien in de toegankelijkheid van de spelers en de staf richting de supporters, maar dat uit zich ook in de ondersteuning aan onder meer de ontwikkeling van de jeugdvoetbal, opleidingen en bij de diverse sociale projecten. Een goed voorbeeld hiervan is het vorig jaar gehouden Special Olympics. Daarbij speelde het stadion van De Graafschap, De Vijverberg, een centrale rol. Zo stond niet alleen het stadion ter beschikking maar ondersteunden spelers, staf, vrijwilligers en sponsoren de organisatie en activiteiten. Deze rol willen wij in de toekomst uitbreiden door gezamenlijk projecten op te zetten", aldus een opgetogen Hermsen.

Dat de club uit Doetinchem steeds meer in de belangstelling staat, is voor Hermsen ook een reden om in te stappen. "Voor ons was nu het moment om serieus na te denken over de mogelijkheden. Dat we de samenwerking wilden uitbreiden, stond buiten kijf. Ik heb immers een blauw-wit hart en kwam van jongs af aan al in het stadion. Voor AgriBioSource is het een prachtige kans om ons nog meer te laten zien. ABS ontzorgt bedrijven in de voedingsmiddelen-industrie. Zo zorgen wij er onder andere voor dat een afgekeurde aardappel van Aviko weer als grondstof voor duurzame energie gebruikt kan worden. En mest van onze Superboeren kan weer worden gebruikt als grondstof voor bemesting."

Niet alleen in de Achterhoek, maar in heel Nederland én delen van Europa is AgriBioSource de schakel tussen producenten en de agrarische ondernemer. "We hebben gemerkt dat we veel naamsbekendheid hebben gekregen de afgelopen jaren, mede door onze sponsoring bij De Graafschap. Het heeft ons dus veel kansen geboden. Door nu ook samen meer maatschappelijke projecten te gaan doen, snijdt het mes aan twee kanten. En met door onszelf ontwikkelde duurzame bemestingsproduct Groen Fosfaat, een kunstmest voor onder meer sportvelden, kunnen we De Graafschap ook op de groene mat van dienst zijn."



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken