Albert Heijn nieuwe partner van KNVB

Albert Heijn nieuwe partner van KNVB
  • Sponsoring
  • 31 mei 2019 @ 08:49
  • 10703 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Partnership

Albert Heijn en de KNVB gaan opnieuw intensief samenwerken. Dat maakten beide partijen vandaag bekend aan de vooravond van het WK voetbal voor vrouwen in Frankrijk. Albert Heijn wordt onder meer (domein) partner van de OranjeLeeuwinnen en van het Nederlandse vrouwenvoetbal.

Bovendien wordt de supermarktketen (domein) partner van de Oranjefans (mannen en vrouwen) en (domein) partner van het KNVB programma FIT. De samenwerking gaat van start op 1 september en duurt tot 31 december 2022.

KNVB en Albert Heijn partners

Marit van Egmond, CEO van Albert Heijn, ziet veel synergie tussen de voetbalbond en de supermarkt: ‘Voetbal is de grootste sport van Nederland. En net als de KNVB staan we midden in de maatschappij. Samen maken we ons hard voor een gezonde, sportieve en sterke toekomst voor iedereen. Met de kracht van voetbal om mensen meer en met plezier te laten bewegen. En de impact en vertrouwdheid van Albert Heijn om lekker en gezond eten onderdeel te maken van de Nederlandse voetbalcultuur.’

Jean Paul Decossaux, commercieel directeur van de KNVB: ‘De samenwerking met Albert Heijn is voor ons een logische stap. Albert Heijn is niet alleen een mooi A-merk, maar biedt ook daadwerkelijk toegevoegde waarde om Nederland te helpen bij een gezondere levensstijl. Samen met onze 1,2 miljoen KNVB-leden en nog veel meer voetbalfans kunnen we de komende jaren verdere stappen zetten op dit gebied.’

AH groot fan van Leeuwinnen

Albert Heijn wordt partner van de OranjeLeeuwinnen en van het Nederlandse vrouwenvoetbal. ‘De OranjeLeeuwinnen brengen Nederland in beweging. We zijn niet alleen fan van het team, maar ook groot voorstander van het vrouwenvoetbal in Nederland,’ licht Van Egmond toe.

‘Vrouwenvoetbal zit sterk in de lift en de Oranjekoorts neemt momenteel steeds grotere vormen aan richting het WK voor vrouwen. Een vergelijkbaar enthousiasme vinden we bij onze nieuwe partner, Albert Heijn, dus wij kijken ook uit naar wat we op dit vlak samen verder kunnen ondernemen,’ aldus Jean Paul Decossaux.

Hoewel het partnership pas ingaat op 1 september is Albert Heijn al rond het WK in juni actief. De supermarkt liet John Ewbank een speciaal lied componeren voor zangeres Maan om samen met heel Nederland de OranjeLeeuwinnen aan te moedigen. Eerder dit jaar waren de OranjeLeeuwinnen voor het eerst als voetbalplaatje te verzamelen bij Albert Heijn.

Oranjefans en supermarkt

Albert Heijn wordt ook partner van de Oranjefans. Rondom (de kwalificatie voor) het mannen EK voetbal in 2020 in Europa, het vrouwen EK in Engeland in 2021 en het WK voetbal in 2022 zal de supermarkt rondom winkels en in de bekende Oranje fanzones activiteiten organiseren.

Op korte termijn starten KNVB en Albert Heijn gezamenlijk een proefproject waarbij een aantal gekozen modelkantines worden voorzien van een lekker en gezond aanbod. Gezonder eten en leven is een van de belangrijke speerpunten van Albert Heijn. Albert Heijn heeft een uitgebreid assortiment verse producten. De afgelopen jaren heeft de supermarkt bovendien suiker, zout en verzadigd vet uit huismerkproducten gehaald. Daarnaast besteedt Albert Heijn veel aandacht aan consumentenvoorlichting (o.a. met de Suikerwijzer in alle winkels en Mijn Voedingswaarden op ah.nl) en samenwerkingsverbanden om een gezonde leefstijl te promoten (o.a. met het Voedingscentrum, Jongeren op Gezond Gewicht en het Nationaal Actieprogramma GoDo).

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken